دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 4:17
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

دبیرکل حزب تمدن اسلامی: بازیگران ابریشم نوین بزرگترین مقسوم علیه مشترک خود را پیدا کنند


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، سیدمحمد میرمحمدی روز شنبه در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس بین المللی راه ابریشم اظهار داشت: آنچه در دنیای پرشتاب، پرتنش و بعضا بی حساب امروز ضروری به نظر می رسد توان گفت و گوی چند جانبه در کشورها و فضای بین الملل است.
وی ادامه داد: احزاب سیاسی باید توان گفت و گوی با مردم و هواداران خود را در مرحله نخست داشته باشند، قابلیت گفت و گوی احزاب با یکدیگر در فضای سیاسی درون جغرافیایی خود ضرورت دوم و در نهایت اهمیت توانمندی گفت و گوی احزاب در سطح بین المللی است.
میرمحمدی گفت: امروز رهبران ده ها حزب و سازمان سیاسی و همچنین اقتصادی گرد هم جمع شده اند تا دیالوگ تفاهمی و ارزش آور پیرامون یک مفهوم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را پیگیری کنند. مفهومی به بلندای چند هزار سال از تاریخ بخش وسیعی از جهان یعنی مفهوم جاده ابریشم.
وی افزود: حاکمیت رویکرد اعتدالی مبتنی بر تحزب پس از چند دهه بر نظام مدیریت جوامع آسیایی می تواند عقلانیتی تولید کند که تدبیر با دغدغه عمل و آرامش بخشی به زندگی اجتماعی را در این جوامع به ظهور رسانده و با فراهم کردن بستری برای تمرین مشارکت و مدارا رفتارهای افراطی، عجولانه و به دور از مصلحت و دوراندیشی را طرد کند.
میرمحمدی با بیان این که اسلام، مکتب عدل، اعتدال و امت اسلامی امت میانه و معتدل است، گفت: نظام آن عادلانه و بر محور میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط است. اعتدال ورزی به عنوان یکی از ویژگی های تمدن اسلامی است که متاسفانه در سال های اخیر استبداد و استعمار جلوه ای خشن و تندرو از جوامع اسلامی را ساخته و پررنگ کرده است و با بازگشت به اصول بنیادین اعتقادی و استفاده از ظرفیت های نوین از جمله نظام حزبی می توان این دوران را پشت سر گذاشت.
وی گفت: مسیر ابریشم فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده است، پهنه ای مکانی و زمانی مملو از همکاری ها و تعارضات، دوستی ها و جنگ ها؛ مسیری که با فلسفه تجارت شکل گرفت و لیکن پارامترهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تحت تاثیر خود قرار داد.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' از روز گذشته –جمعه- با سخنرانی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.
این کنفرانس دو روزه به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار و عصر امروز -شنبه- نیز به کار خود پایان می دهد.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی «نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی» ، «احزاب و توسعه پایدار شهری» و «نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم» سخنرانی کرده اند.
سیام **۱۷۵۱**۶۹۸۴
خبرنگار: امیر خانزاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5204 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2030408 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر