پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 2:14
  |   نظرات: بدون نظر
64 بازدید بازدید

دانش آموزان از موثرترین اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی شنبه درآیین نمادین زنگ انقلاب در جمع دانش آموزان دبیرستان بهارستان شاهرود افزود: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان جبهه ها را به مدرسه تبدیل کردند، و اکنون نیز در توسعه چرخه علمی کشور موثر هستند.
وی با بیان این که زنگ های نمادین انقلاب باید پیام انقلاب را به جامعه منتقل کند ، افزود: این آیین تجدید میثاق با ولایت ، خون شهدا و آرمانهای انقلاب است که باید در توسعه علمی ایران اسلامی هم اثر گذار باشد.
امینی مربیان آموزش و پرورش را در هدایت فکری و تحصیلی نسل آینده انقلاب موثر دانست و ادامه داد: دانش آموزان انقلابی علاوه بر علم آموزی بر تزکیه نفس همت گمارند.
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در این آیین گفت: رشد ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی بوده است.
سید محمد رضا هاشمی افزود: قبل از پیروزی انقلاب ۱۷۰هزار نفر دانشجو داشتیم و اکنون بیش از چهار میلون نفردر دانشگاه های کشور مشغول تحصیل هستند .
وی دستیابی به برخی افتخارها در عرصه های مختلف فنی ،پزشکی ، فناوری های نوین و دانش هسته ای صلح آمیز توسط جوانان غیرتمند ایران اسلامی را نتیجه تلاش دانش آموزان و مربیان دانست.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم در این آیین گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری ولی فقیه در عرصه های مختلف در سطح بین المللی می درخشد.
حمید بابا خانی افزود: در سال تحصلی گذشته دانش آموزان استان سمنان ۱۹ نشان ورزشی کشوری را بدست آوردند که سهم دانش آموزان شاهرودی ۱۷ نشان بوده است .
اجرای سرودهابی انقلابی توسط رزم نوازان لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ، حرکات نمایشی و رزمی دانش آموزان و سرودهای روزهای نخستین انقلاب از دیگر برنامه های این آیین بود .
۷۳۵۸/ ۶۱۶۷ خبرنگار : سروش مولانا *** انتشار دهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8144 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1846548 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر