پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 3:53
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

حشمتیان: وجود احزاب بیانگر عزم جدی ایران برای مشارکت مردم در مدیریت جامعه است


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، قدرتعلی حشمتیان روز شنبه در دومین روز بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه های ایران در چارچوب تشکل های سیاسی و هماهنگ با قوانین در اداره کشور و دانشگاه ها و در مسایل سیاسی مشارکت داده می شوند.
وی افزود: بدیهی است جامعه ای که تبادل و تضارب آرا را پذیرفته است همواره در معرض اختلافات و مناقشات اجتناب ناپذیر قرار دارد و در کشور ما هم اختلاف احزاب و تشکل های سیاسی در این راستا بوده است.
نایب رئیس خانه احزاب ایران اضافه کرد: جای تاسف است که برخی از کشورها با بهره گیری از برتری تکنولوژی ارتباطات، این گونه اختلافات را موضوع تبلیغات منفی خود قرار داده و اخبار جهان را نه به طور واقعی که آن گونه که می خواهند به اطلاع می رسانند که نوع دیگری از سیاست سلطه طلبی، تحمیل یک فرهنگ خاص و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است که علیه کشورهای مستقل اعمال می شود.
حشمتیان گفت: یکی از کهنه ترین بحران های مزبور جهان بویژه خاورمیانه مساله غزه و فلسطین است که همواره مورد توجه احزاب و تشکل های سیاسی درمنطقه حساس خلیج فارس است.
وی افزود: در منطقه حساس خلیج فارس همکاری میان کشورهای منطقه که دارای مشترکات فراوانی هستند، می تواند همکاری میان کشورهای آسیایی را در پی داشته باشد که این خود ضامن صلح، ثبات و شکوفایی اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' از روز گذشته –جمعه- با سخنرانی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.
این کنفرانس دو روزه به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار و عصر امروز -شنبه- نیز به کار خود پایان می دهد.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی «نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی» ، «احزاب و توسعه پایدار شهری» و «نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم» سخنرانی کرده اند.

سیام**۹۳۱۴**۶۹۸۴**
خبرنگار: امیر خان زاده**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4960 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1843364 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر