پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 1:17
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

ترقی: کشورهای واقع در مسیر راه ابریشم عزم جدی خود را برای کاهش فقر بگذارند


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، حمیدرضا ترقی روز شنبه در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب سیاسی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم اظهار داشت: چین با احیای جاده ابریشم می خواهد دسترسی به بازارهای جهانی را تسهیل و رسیدن به کریدور بین المللی با اتکا با سیاست برد – برد را محقق کند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری چین در صندوق راه ابریشم، حاکی از اهمیت راه ابریشم در دیدگاه این کشور است. آسیا به عنوان بزرگترین قاره دنیا، اولویتش راه ابریشم است اما از فقر رنج می برد. نگاهی اجمالی به کشورهای فقیر واقع در مسیر راه ابریشم، نشان می دهد که برخی کشورها با دارا بودن ثروت مانند ازبکستان، هند، قرقیزستان از مشکلاتی نظیر فقر رنج می برند.
ترقی گفت: کشورهای آسیایی ۲۰ سال قبل به دلیل بحران اقتصادی آسیب دیدند و این مساله، ارزش پول ملی آنها را کاهش داد و امروز برخی از این کشورها ، قدرت های اقتصادی و برخی نیز با فاصله بسیار در شمار فقیرترین کشورها هستند. لازم است ایده راه ابریشم با هم افزایی همه کشورها برای رفع توسعه نامتوازن چاره اندیشی کنند.
وی افزود: طرح مبحث دفاع از مستضعفان، توسط امام در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد. جا دارد به عمق اندیشه ایشان در فقرستیزی و برقراری عدالت اجتماعی فراتر از مرزهای ایران و حتی خارج از آن اشاره کنیم. این اندیشه ها به پیروان یک دین خلاصه نمی شود و فرامرزی است.
حمید رضا حدادی، نماینده جوانان ایران در سازمان راه ابریشم نیز در این اجلاس با تاکید بر برنامه ریزی لازم در چارچوب تبادلات و همکاری ها بین کشورهای مستقر در مسیر راه ابریشم گفت: لازم از توان جوانان برای رسیدن به وحدت بهره بگیریم.
حدادی اظهار داشت: هرکدام از ما که در این اجلاس حضور داریم در تلاشیم تبادلات فرهنگی را در همکاری راه ابریشم به وجود بیاوریم.
وی ادامه داد: لازم است که همکاری های مورد نیاز را ایجاد کنیم تا از توانایی های جوانان کمک بگیریم. شورای جوانان در این زمینه تشکیل شده که فعالیت های خوبی انجام داده اند.
وی گفت: در اولین جلسه این شورا، از۲۰ کشور در این نشست شرکت کردند و دومین نشست آن در ۲۰۱۴ تشکیل شد و بحث های فرهنگی داشتند.
حدادی افزود: در این شورا افراد مختلف برنامه های متفاوتی برنامه ریزی کرده اند تا بتوانیم با مشارکت های مردمی به افق روشنی برسیم.
نماینده جوانان ایران در سازمان راه ابریشم گفت: برای این بحث لازم است بتوانیم همکاری های لازم را داشته باشیم و از توانایی هایی که افراد جوان در کشورهای مختلف داریم بهره گیریم و به وحدت اجتماعی برسیم.
سیام ۶۹۸۴/ خبرنگار امیر خان زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14724 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1853128 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر