شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
 |  14/ بهمن/ 1396 - 12:37
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

استاندار کردستان: برای باز شدن گره از مشکلات خانواده زندانیان تلاش کنیم


به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح ساختمان اداری، تجاری انجمن حمایت از زندانیان سنندج اظهار کرد: همه باید در قبال این طیف از جامعه احساس مسئولیت کرده و پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه مسئولیت ما در مقابل خانواده های زندانیان بسیار سنگین است، افزود: وجدان همگان بیدار باشد و برای رفع مشکلات این قشر در معرض آسیب تلاش کنیم.
مرادنیا تاکید کرد: باید با تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات جامعه بویژه آسیب های اجتماعی، اشتغال و بیکاری همت جدی داشته باشیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه نباید از کنار مشکلات خانواده های مددجوی زندانیان براحتی گذشت، یادآور شد: به فرمانداران تاکید شده برای به حداقل رساندن مشکلات این خانواده ها همه توان و تلاش خود را بکار گیرند.
مرادنیا اضافه کرد: برای رفع مشکلات این قشر از جامعه همه یکی هستیم و هیچ تفاوتی بین دستگاه ها چه قوه قضاییه و چه قوه مجریه وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان هم در این آیین گفت: انجمن حمایت از زندانیان در این استان دارای سابقه ای دیرینه است و همواره در خدمت خانواده های محروم و مددجوی زندانیان بوده است.
علی اکبر گروسی اظهار کرد: مردم با تمام توان از این انجمن ها حمایت می کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند در این بخش تکلیف خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه مایه آرامش و پشتیبان مردم است، یادآور شد: اگر دشمن به این قوه می تازد، نشان از موفقیت و عملکرد خوب دستگاه قضایی است که باعث خشم و عصابنی شدن دشمنان شده است.
گروسی تاکید کرد: البته این دشمنی ها هیچگاه قوه قضاییه را در انجام وظیفه سست نخواهد کرد و امروز این قوه با تمام توان با فساد در کشور مقابله می کند.
رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه امروز با حجم وسیعی از پرونده ها مواجه هستیم، افزود: تلاش می کنیم منشا این مشکلات و شکایات را کشف و برای رفع آن گام برداریم.
گروسی بر مطالبه گری این دستگاه در قبال کمبودها و نقص عملکرد ادارات و ارگان ها در استان نیز تاکید کرد و گفت: اگر در جاهایی نقصی ببینیم از طریق نظارت سازمان بازرسی برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.
** در صدد هستیم کمترین لطمه به خانواده های زندانیان وارد شود
دادستان انقلاب و عمومی استان کردستان هم با بیان اینکه اصل بر شخصی بودن جرم و مجازات است، افزود: در صدد هستیم کمترین لطمه به خانواده های زندانیان وارد شود.
اکبر جوهری با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان رسالتش این است که به خانواده های آنان کمک کند، تاکید کرد: این انجمن کمک های مادی و معنوی مردم و نهادها را صرف حمایت از خانواده های زندانیان می کند.
وی با بیان اینکه رفع مشکلات خانواده زندانیان به حل برخی از مشکلات و آسیب های اجتماعی کمک می کند، یادآور شد: سزاوار نیست خانواده زندانی بدلیل نبود سرپرست از خدمات محروم باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای لوح از زحمات و تلاش های مدیران دستگاه ها، مهندسان و پیمانکار اجرای این ساختمان تقدیر شد.
ساختمان اداری، تجاری انجمن حمایت از زندانیان سنندج در خیابان مولوی قرار دارد و ساخت آن از سال ۹۴ آغاز شده بود، این ساختمان با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ هزار متر مربع در ۹ طبقه و با ۲۱ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.
امروز و همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر کلنگ احداث ساختمان اداری این انجمن با حضور استاندار کردستان در سایت اداری سنندج و در زمینی به مساحت ۳۷۵ مترمربع بر زمین زده شد، قرار است این ساختمان در چهار طبقه و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در مدت یکسال ساخته شود.
انجمن حمایت از زندانیان یک موسسه غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۶۰ در سنندج و دیگر شهرستان های استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد، درآمدهای این انجمن و کمک های خیرین و مردمی برای رفاه حال خانواده های زندانیان صرف می شود.
۶ زندان، ۲ بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کاردرمانی در استان کردستان فعالیت دارند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12785 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1646128 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر