شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 12:53
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

احزاب آسیایی برای پیشرفت قاره آسیا باید با هم تفاهم داشته باشند


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد مهدی مظاهری روز شنبه در ادامه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم افزود: قاره کهن آسیا از بخش های مختلف فرهنگی و شهری تشکیل شده و برای این که بتوانیم گفت وگو با فرهنگ های مختلف آسیا را به وجود آوریم باید این کشورها در برنامه ای مشترک در کنار هم قرار گیرند و لازم است گفت وگوهای مهمی در میان کشورها ایجاد شود.
وی ادامه داد: کشور های مختلف قاره کهن از عقب ماندگی های تاریخی زیادی رنج می برند و برای رسیدن به این موضوع نقش احزاب برای رسیدن به تفاهم بسیار مهم است.
قائم مقام جامعه دانشگاهیان ایران تصریح کرد: لازم است برای متحدسازی کشورها، برنامه ریزی های مختلفی ایجاد شود. باید غرب و شرق آسیا باهم تفاهم ایجاد کنند و این موضوع فقط با ایجاد راه های ارتباطی موثر ایجاد می شود و همه این همکاری ها و همزیستی ها تنها با برنامه ریزی های بین المللی ایجاد می شود.
مظاهری ادامه داد: کشورهای آسیایی به تنهایی نمی توانند در این مسیر حرکت کنند و با کمک دیگر کشورها و اندیشمندان مختلف می توان در این مسیر حرکت کرد. کشورهای مختلف نیز می توانند از طریق تقویت روابط بانکی و دیپلماتیک با هم در این زمینه همکاری کنند.
وی تصریح کرد: از بخش های مختلف اجتماعی و احزاب مختلف سیاسی می توانند در این مسیر کمک کنند.
راه ابریشم می تواند سمبل صلح باشد

**راه ابریشم سمبل صلح باشد
عضو حزب مردم کره جنوبی نیز در این نشست گفت: راه ابریشم می تواند به عنوان سمبل صلح قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کانگ سام هایون افزود: بحران های مختلف زیست محیطی و اقتصادی در جهان وجود دارد که می توانیم با همکاری احزاب مختلف ایجاد شود.
وی یادآور شد: برای ایجاد توسعه در کشورهای آسیایی لازم است طرح احیای مجدد راه ابریشم توجه بیشتری داشته باشیم. راه های مختلفی برای اتصال غرب و شرق جهان وجود دارد که می تواند یکی از آن راه ابریشم است. راه ابریشم می تواند سمبل صلح قرار گیرد.
عضو حزب مردم کره جنوبی برای این کار باید احزاب سیاسی با هم ارتباط خوبی برقرار کنند و فرهنگ نیز که یکی از پایه های توسعه و تجارت است را گسترش داد.
کانگ سام هایون تصریح کرد: باید کنفرانس ها و سمینارها منطقه ای برگزار شود تا بتوانیم یک تعامل و توافق بین احزاب مختلف ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' از روز گذشته با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
این کنفرانس بین المللی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
سیام**۹۱۰۳**۱۳۳۶
خبرنگار: حمید شهریاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10944 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1644287 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر