یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵
 |  14/ بهمن/ 1396 - 9:58
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

اجرای دوره‌های آموزش پیشگیری از طلاق ویژه خانواده زندانیان


مهران منتظر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا اظهارکرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، انجمن حمایت زندانیان مرکز در تفاهم نامه‌ای با اداره کل زندان‌های استان تهران و همکاری شورای اجتماعی وزارت کشور و معاونت سیاسی دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری تهران نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی حول دو محور «پیشگیری از طلاق» و «ارتقای مهارت های زندگی و اخلاقی» ویژه همسران و فرزندان زندانیان اقدام کرده است.
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی «پیشگیری از طلاق» و «ارتقای مهارت های زندگی و اخلاقی» با استفاده از روش‌های آموزش مشارکتی طبق برنامه زمان بندی شده در انجمن حمایت زندانیان مرکز و در سالن ملاقات سه زندان استان تهران و همچنین بخشی دیگر در کارگاه آموزشی انجمن حمایت برای خانواده‌های زندانیان در حال برگزاری است.
منتظر گفت: در این کارگاه‌ها کلیاتی درباره آشنایی با مسائل و آسیب‌های طلاق و مهارت های کنترل خشم و مدیریت استرس و هیجانات، براساس بسته آموزشی تدوین شده به صورت علمی و کاربردی توسط اساتید مجرب تدریس می‌شود.
وی عناوین آموزش های طلاق را آموزش مهارت های استحکام کانون خانواده در مدت حبس سرپرست، آثار نامطلوب طلاق بر کانون خانواده و آینده فرزندان عنوان کرد.
وی همچنین منتظر در رابطه با محتوای آموزش ارتقای مهارت های زندگی و اخلاقی گفت :
این آموزش ها با عنوان های عوامل ایجاد و ترویج فساد اخلاقی، خطرات و آسیب های شبکه های اجتماعی و نحوه محافظت در مقابل آنها، آسیب های اجتماعی در کمین خانواده ها ، آثار و تبعات بی بند و باری فرهنگی و نحوه کنترل آن ، انجام می شود .
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه و برنامه ریزی انجام شده، یکهزار خانواده باید دو دوره آموزش‌های پیشگیری از طلاق و مهارت های زندگی را طی کنند و به هر خانواده آموزش دیده گواهینامه آموزشی اعطا خواهد شد.همچنین در پایان دوره به هریک از دانش آموختگان مبلغی به عنوان کمک هزینه آموزشی پرداخت خواهد شد.
اجتمام**٧٣٢٩ ** ۱۷۷۶
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13549 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1665077 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر