جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 11:18
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

نقش موثر احزاب در مقابله با افراط گرایی و مقابله با تنش ها


به گزارش ایرنا، حسن غفوری فرد پیش از ظهر جمعه در آئین گشایش کنفرانس اظهار داشت: راه ابریشم ملت های مختلف آسیایی را به هم اتصال داده و توانسته غرب آسیا را به شرق آسیا و چین اتصال دهد؛ این جاده باعث شده است که طرف های فرهنگی که در کنار این راه قرار دارند، تبادل نظر داشته باشند و امید است این ارتباط همچنان برقرار باشد.
وی افزود: حضور این عزیزان می تواند موضوعات اقتصادی و سیاسی را در خود جای داده و کمک حال ما باشد. برای رسیدن به این هدف، با دبیرکل کنفرانس احزاب آسیایی مذاکراتی داشتیم و تصمیم گیری های اولیه شده است و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مذاکراتی را در زمان حیات حمایت می کردند که این نشست ها هر چه بیشتر برگزار شود و در این زمینه با علی لاریجانی صحبت هایی شده که حامی نشست و برنامه بوده است.
وی ادامه داد: ۴۰ حزب سیاسی در این نشست از کشورهای مختلف آسیایی شرکت کرده اند که بیشتر این ها در سازمان های حزبی کشورهای خود فعال هستند. در این نشست موضوعاتی را می خواهیم مورد بحث قرار دهیم که سازمان ها و احزاب سیاسی در این زمینه چه کارهایی می توانند انجام دهند.
غفوری فرد گفت: کشورمان با توجه به قرار گرفتن در غرب آسیا مشکلات این چنینی را به عینه تجربه کرده است.

**رییس خانه احزاب: باید به سمت خلا سلاح جهانی حرکت کنیم
همچنین حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران گفت: احزاب می تواند دولت ها را در رسیدن به جهانی عاری از خشونت یاری کنند.
وی افزود: در جهانی که خشونت و تروریست در آن نقش اساسی دارد اجلاس هایی که در همزیستی مسالمت آمیز و ساخت جهانی عاری از خشونت برگزار می شود، دارای اهمیت زیاد است.
کمالی گفت: احزاب ایران معتقدند در سایه دوستی ها و تبادل نظر ها می توانیم به وفاق دست یابیم و خشونت را از بین ببریم و این کنفرانس نشان دهنده دغدغه همه ما در شرایط مساعد برای کاهش تنس های مذهبی و رویارویی با افراط گرایی و توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و این کار جز با همکاری احزاب سیاسی و دولت های آنها امکان پذیر نیست. ما باید به سمت خلا سلاح جهانی حرکت کنیم.
بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح جمعه با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز شد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند.
سیام ۶۹۸۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4237 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1733276 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر