جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 5:18
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

محسن هاشمی: احزاب سیاسی می توانند در توسعه پایدار شهری نقشی اساسی داشته باشند


به گزارش خبرنگار خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن هاشمی روز جمعه در بیست ونهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم با بیان اینکه ما ناگزیر هستیم که توسعه شهری را در راستای توسعه متوازن کشوری قرار دهیم، افزود: بسیاری از کشورها معاهده محیط زیستی را امضا کرده و به آن متعهد شده اند.
وی با اشاره به وجود احزاب مختلف در کشورهای گوناگون برای حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: این احزاب معتقدند که اقتصاد و محیط زیست در کنار هم هستند.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در جوامع مردمسالار، احزاب نقش مهمی در رسیدن به توسعه پایدار شهری دارند و این احزاب، توانایی های مردم را به منصه ظهور می رسانند تا از این طریق بتوانند به توسعه پایدار برسند.
وی با بیان اینکه شوراهای شهری در واقع مجالس محلی هستند، خاطر نشان کرد: اگر سیستم و شورای شهر از برنامه های توانمندی برخوردار باشد، می توان مدیریت شهری توانمندی داشت.
هاشمی افزود: برای اینکه از ایجاد مشکل جلوگیری کنیم باید منابع مختلف مالی و سرمایه را مدیریت کنیم تا به یک توسعه پایدار دست یابیم و این کار بدون حضور مردم در این صحنه ها امکان پذیر نمی باشد.
وی افزود: اگر امکانات به خوبی مدیریت نشوند نمی توانند اثرگذار باشند و در این زمینه تشکل های مردم محور می توانند، نقش توسعه پایدار شهری را ایجاد کنند که حضور احزاب نیز می تواند در این زمینه موفق باشند.
رییس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این زمینه تلاش های فراوانی کردند، همچنین تلاش زیادی برای توسعه احزاب در کشور داشتند.
وی افزود: اگر احزاب سیاسی بخواهند با نگرش توسعه پایدار شهری پیش روند می توانند با رای و اراده مردم در این مسیر قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند.
سیام**۹۱۰۳**۱۴۴۰
خبرنگار: حمید شهریاری** انتشار: گلشن

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13619 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1982007 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر