پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 12:31
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

عراقچی: اقدامات آمریکا نمایشی و مذبوحانه است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید عباس عراقچی روز جمعه در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اخیر ترامپ و نیکی هیلی برای نمایش برخی قطعات در شورای امنیت افزود: اقدام آنها یک حرکت نمایشی بود که دولت آمریکا انجام داد.
وی تصریح کرد: درباره نمایش برخی قطعاتی که معلوم نیست از کجا آورده اند و یا اینکه آنها را به موزه برده و ناهار مهمان کردند، ما این موارد را حرکتی نمایشی و مذبوحانه و نمایش چیزی که اصلا وجود ندارد، می دانیم.
معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در گذشته تلاش زیادی کردند که پرونده ایران را دوباره به شورای امنیت ببرند و پای ایران را به شورای امنیت باز کنند که این کار آنها تاکنون با شکست مواجه شده است.
وی ادامه داد: هر چند باری که موضوع موشکی ایران یا یمن و یا حتی آشوب های داخلی ایران را مطرح کردند و خواستند در شورای امینت پیش بکشند، برعکس به انزوای بیشتر آمریکا منجر شده است.
عراقچی خاطرنشان کرد: این موضوعی است که همه رسانه های غربی و کشورهای همپیمان آمریکا به آن اذغان کرده اند. در حرکت آخری که اینها انجام داده اند، می خواستند آشوب های داخلی ایران را به صحنه ای برای محکومیت ایران در مجامع جهانی تبدیل کنند که آن جلسه شورای امنیت تبدیل به انزوای آمریکا و حمایت از ایران تبدیل شد.
وی تصریح کرد: این اقدامات، حرکت های مذبوحانه ای است که با دیدن واکنش ها کشورهای مختلف شاهد بودیم، اقدامات آنها چندان موثر نبوده و موضع دولت روسیه و برخی دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت نیز روشن بود و حتما از این مسیر سودی نخواهند برد.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند.
سیام**۹۱۰۳**۳۰۷۰**۶۹۸۴**
خبرنگار: حمید شهریاری / امیر خانزاده** انتشار دهنده:محتشمی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12741 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1727605 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر