پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 12:19
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

عراقچی:احزاب سیاسی آسیایی به تلاش ترامپ برای بر هم زدن برجام توجه کنند


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدعباس عراقچی امروز جمعه در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی با بیان این مطلب افزود:آمریکا با وجود اجرای تعهدات برجام از سوی ایران بخش‌هایی از آن را نقض کرده است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: دولت آمریکا در بیانیه‌ای که اخیرا منتشر کرده است ، با لحنی غیردیپلماتیک خواستار همراهی اروپایی‌ها برای نابودی توافق هسته‌ای شد؛ از این رو لازم است احزاب آسیایی و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس به این امر مهم توجه داشته باشند.
عراقچی همچنین از دبیرکل کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی برای حمایت از برجام واعلام حمایت این کمیته از این توافق تشکر کرد.
معاون وزیر خارجه تاکید کرد: دولت ایران با هدف ایجاد اعتماد وارد مذاکرات برای رفع بحران ساختگی هسته‌ای شد و در جهت کاستن از بی‌اعتمادی توافقی برد ـ برد را پیش برد.
وی برجام را توافقی در چارچوب روابط دیپلماتیک و بی‌سابقه در یک دهه اخیر دانست و تاکید کرد:شاید بتوان گفت تنها نکته مثبت در دهه‌های گذشته در غرب آسیا این توافق بود.
عراقچی تاکید کرد: در طول دو سالی که از اجرای برجام می‌گذرد، ایران به تعهداتش پایبند بوده و این مساله ۹ بار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و چهار بار توسط دبیرکل سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت.

این خبر در حال تکمیل است…
سیام**۹۱۰۳** ۳۰۷۰**۶۹۸۴**۱۴۴۰
خبرنگار: حمید شهریاری / امیر خانزاده** انتشار دهنده: گلشن

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12247 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1727111 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر