جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 4:33
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

شیخ عطار:احزاب سیاسی درتغییر نگرش گروه های افراطی نقش موثری دارند


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا شیخ عطار روز جمعه در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی افزود:بعد از عملیات مختلف نظامی علیه گروه های افراطی باید فعالیت های فرهنگی مختلف انجام دهیم.
وی ادامه داد: اعضای مختلف این تروریست ها و نهادهای افراطی گری از جوامع مختلف تشکیل می شوند که بیشتر اینها از بحران هویت و بحران مذهبی رنج می برند و به هویتی خوب دست نیافته اند.
شیخ عطار گفت: متاسفانه بیشتر این ها وقتی در کشورهای غربی قرار می گیرند جزئی از طبقه دوم محسوب می شوند و برای همین به یک بحران هویت خاصی می رسند که متاسفانه این خود یکی از دلایلی است که به بحث افراطی گری روی می آورند و روشن گری خاصی وجود ندارد که اینها را از این خواب و جهل نجات داده و بیدارشان کند.
وی افزود: ریشه دیگری که باعث این کار می شود فقر موجود در بخش های مختلف جوامع این کشورهاست که در طبقه های پایین کشورهای آسیای غربی و مرکزی باعث به وجود آمدن چنین افکار افراطی گری می شود.
سفیر سابق کشورمان در آلمان گفت: افراطی گری حتی در بین دیگر مذاهب هم به وجود آمده است و عموم این افراد نگرش و تفسیر سطحی از متون اسلامی، مذهبی و ایدئولوژی های خود دارند که عمیق نیست و با توجه به تعصب خاصی که دارند همیشه به این مسیر رو می آورند و طرف مقابل را متهم می کنند و می گویند تفسیرشان درست نیست.
وی افزود: اگر بتوانیم این گونه افرادی که چنین مشکلاتی دارند این ها را دور هم جمع کنیم از دولت ها و مناطق مختلف و به صحبت ها و حرف های این ها گوش دهند مطمئنا مسیری که به اسم تروریسم انتخاب می کنند این گونه نخواهد بود و تروریسم و افراطی گری را انتخاب نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند.
سیام ۶۹۸۴**۹۱۰۳**۱۴۴۰
خبرنگاران امیر خانزاده و حمید شهریاری** انتشار: گلشن

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13602 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1981990 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر