جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 4:22
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

رییس دفتر مرکزی حزب وحدت اسلامی افغانستان: افراطی گری ریشه در بی عدالتی و بی سوادی دارد


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین علی خلیل امروز جمعه در بیست و نهمین کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم افزود: جریان های افراطی با استفاده ابزاری از دین و آموزه های دینی پیروان تمامی مذاهب و فرق اسلامی را تکفیر می کنند.
وی تصریح کرد: آنها با راه انداختن کشتار مردم اسلامی در افغانستان، عراق و سویه جوی خون راه انداخته اند.
علی خلیل خاطر نشان کرد: با اقدامات وحشیانه بخش بزرگی از کشورهای جهان و آسیایی را تحت تاثیر اقدامات افرطی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تروریست ها هر از گاهی با راه اندازی اقدامات تروریستی از ملت افغانستان قربانی می گیرد. باور ما این است که افراط گرایی در جهل و بی سواد، تبعیض و برداشت نادرست از دین ریشه دارد و احزاب می تواند در محو بی سوادی گام های مثبت بردارد و در مسیر ریشه کن کردن تبعیض و استبداد سیاسی نقشی مهم ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند.
سیام**۹۱۰۳**۱۴۴۰
خبرنگار: حمید شهریاری ** انتشار: گلشن

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11123 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979511 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر