جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 6:37
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

تاکید مقام بنگلادشی بر تحقق تمدن شاخص پذیر در کشورهای مسیر ابریشم


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، سجاتا کیرالا عصر جمعه در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: برای رسیدن به تمدن خوب، تمدن شاخص پذیر در مسیر راه ابریشم باید توسعه یابد و روابط خوبی باید بین آسیا و اروپا در این زمینه برقرار شود.
وی ادامه داد: کشورهای آسیایی با مشکلات زیادی رو به رو هستند که راه حل آنها آسان نیست. در بنگلادش هم با مشکلاتی این چنینی روبه رو هستیم.

**سرمدی: توسعه پایدار نیازمند مشارکت همه گروه ها و احزاب است
محمدرضا سرمدی عضو کمیته دائمی احزاب آسیایی و عضو حزب اسلامی کار هم گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، باید گروه های مختلف در این زمینه شرکت کنند.
وی افزود: معتقدم احزاب مختلف باید به طور مشترک همدیگر را حمایت کنند و کمک های مختلف ایده ای را به هم داشته باشند.
سرمدی گفت: برای توسعه پایدار محیط زیستی که در کنار موضوعات مختلف قرار گرفته اند باید ایده های متفاوتی در نظر گرفته شوند. احزاب سیاسی نیز باید در آموزش افراد جامعه تلاش زیادی کنند .
وی تاکید کرد: احزاب باید اقتصاد را به یک مسیر هدایت کنند و هر حزبی برای خود روش خاصی را تعیین کند. یکی از این روش ها این است که هر حزبی باید روش های مختلف خود را مشخص کنند و حوزه های بودجه و درآمدی و خدماتی که قرار است ارائه کند را تعیین کند.
سرمدی گفت: توسعه پایدار اقتصادی بخشی لازم است توجه خاصی به افراد جامعه داشته باشد. توسعه پایدار اجتماعی هم لازم است تا موقعیت های لازم را ایجاد کند. برای مثال ارزش های مردم سالاری در این زمینه از نقش مهمی برخوردار است و بخشی از دولت باید به عنوان بخش قدرتمند در این زمینه راهکارهای مختلفی را برای ایجاد پایداری شهری تعریف کند.

**برای توسعه پایدار همه شهرها باید در نظر گرفته شوند
مهران هنری هاکوپیان عضو پارلمان و عضو هیات RPA حزب جمهوری خواه ارمنستان نیز گفت: رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی و شهری موضوع پیچیده ای است که همه موارد باید دست به دست هم در این زمینه دهند. باید شهرهای مختلف در این زمینه مد نظر قرار گرفته شوند و چالش بزرگی است تا بتوان این را حل کرد.
وی افزود: ما یک حزب محافظه کار در ارمنستان هستیم و معتقدیم نقش مردم در این زمینه خیلی مهم است. برای رسیدن به این هدف باید از کوچکترین بخش ها و روستاها شروع کنیم تا به شهرهای بزرگ برسیم تا توسعه پایدار محقق شود.

**رشد سالانه دو درصدی شهری در ابتدای هزاره سوم
گشتاسب مظفری دبیرکل انجمن شهرداران آسیا هم گفت: جمعیت شهری جهان از ۳۴ درصد در دهه ششم به ۶۰ درصد در ابتدای هزاره سوم رسیده است و این رشد در سال های اخیر نزدیک به دو درصد بوده است و سالانه نزدیک به دو درصد رشد شهری را در سراسر شهرهای خود شاهد هستیم.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۴۵۰ کلانشهر جهان درگیر نیازهای روزمره شهروندان هستند. در این میان شهرداری ها و دولتمردان محلی نیازمند همکاری و مساعدت همه بازیگران ، کنشگران و احزاب سیاسی هستند.
مظفری گفت: شهرها و دولت های محلی امروزه به کانون های تولید و انباشت ثروت و قدرت تاثیرگذار و نیروی محرکه پیش برنده توسعه اقتصادی و سیاسی جهان تبدیل شده اند به طوری که نمی توان نقش آفرینی و تاثیرگذاری آنها در فرآیند توسعه پایدار را نادیده گرفت.
خبرنگاران: امیر خان زاده و حمید شهریاری **۶۹۸۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13535 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1981923 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر