جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
سرویس: مقالات
 |  13/ بهمن/ 1396 - 1:40
  |   نظرات: بدون نظر
172 بازدید بازدید

امام جمعه کن: فقه حکومتی بزرگترین ویژگی رهبری انقلاب است


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین یحیی صالح نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه کن اظهار کرد: این کشور باید با فقه حکومتی یعنی فقه معطوف به حکومت اداره شود.
وی تصریح کرد: با محافظه کاری نمی توان کشوری را که دولت های مستکبر هر روز بر علیه او توطئه می کنند اداره کرد.
امام جمعه کن ادامه داد: فقه معطوف به حکومت یعنی به کسانی که امورات مردم به دست آنها است اجازۀ فرصت طلبی داده نشود.
وی با بیان اینکه فقه معطوف به حکومت یعنی تنبیه اختلاس گران در ملأ عام ،افزود: یعنی اینکه مدیر نفتی تازه فرار کرده و آنهایی که به بیت المال مسلمین تعدّی کردند را در هرجای دنیا که رفته باشد به درک واصل کنند تا هیچ مدیری خیال خیانت به بیت المال را هم در سرش نپروراند.
حجت الاسلام صالح نیا خاطرنشان کرد: فقه معطوف به حکومت یعنی دزدها از مسئولین بترسند نه اینکه مسئولین دزدی ها رو توجیه کنند و بگویند که ما ازمتهم نفتی خبرنداشتیم.
وی یادآور شد: خبر نداشتن از دزدی ها هم از سوی مسئولین مربوطه جرم محسوب می شود.
امام جمعه کن تاکید کرد: فقه معطوف به حکومت یعنی نباید یک کارگر زحمتکش حقوق ماهیانه اش یک میلیون تومان باشد ولی وزیر پورشه سواری کند.
به گفته وی فقه معطوف به حکومت یعنی مسئولینی که به هر دلیلی توانایی خدمت ندارند با سلام وصلوات جای خود را به جوانتر ها واگذار کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باتوجه به شیطنتهای مستکبرین و دلقک بازیهای ضدّ انقلاب، همه چیز روشن است و این انقلاب به سرعت پیش خواهد رفت و منشأخیرات و برکات خواهد شد و خدا نیز دشمنان این انقلاب و مستکبران عالم را با دست مهدی امتها مجازات خواهد کرد.
حجت الاسلام صالح نیا ادامه داد: از خدای متعال به خاطر نزول برکات آسمانی شکرگزاریم و به خاطر این لطف الهی سر به سجدۀ شکر می نهیم.
وی یادآور شد: آفرین بر کسانی که نماز باران اقامه کردند و در این سوز و سرما به دیگران خدمت کردند.
امام جمعه کن در ادامه ایّام شهادت صدّیقۀ کبری و انسیّۀ حورا فاطمۀ زهرا (ع) را تسلیت و ایّام الله دهۀ فجر و سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) را تبریک گفت.
وی تصریح کرد:این روزها ایّام مناسبی برای اینکه تأمّل کنیم چقدر از سیرۀ زهرای مرضیّه و امام و شهدا دور شدیم و در چه چیزهایی پیشرفت کرده ایم؟
حجت الاسلام صالح نیا خاطرنشان کرد: شور انقلابی، همدلی، ایثار و از خود گذشتگی، شور خدمت رسانی، دوری از اداری بازی و داشتن منش جهادی، سرمایه اجمتاعی فراوانی که اهل بیت و امام و شهدا برای ما ایجاد کرده اند چقدر درست استفاده شده است.
امام جمعه کن در ادامه سخنان خود به جوانان خطاب کرد و گفت: جوانان عزیز با همون شور، انقلاب رو جلو ببرید و بقایای سلطنت را یعنی اخلاق سلطنتی، منش سلطنتی، دأب فاصله گرفتن از مردم را بیرون بریزید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۴۳ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3473 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1732512 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر