جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
سرویس: مقالات
 |  12/ بهمن/ 1396 - 3:25
  |   نظرات: بدون نظر
78 بازدید بازدید

رسولی: گفت و گوی ملی یکی از طرح های اثرگذار در پیشبرد اداره بهتر کشور است/ احزاب ابتکار عمل را در دست گیرند


حسن رسولی روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در خصوص مبحث گفت و گوی ملی که بارها از سوی مسوولان نظام مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: بدون تردید یکی از مشکلات عمومی جامعه ایران وجود شکاف های گوناگون از قبیل شکاف های نسلی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.
وی افزود: علاوه بر این شکاف ها، ناچیز بودن ضریب انسجام و همگرایی بین دو جناح اصلی سیاسی و انقلابی کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان که به روابط و مناسبات قوای سه گانه و سایر نهادهای انقلابی تسری پیدا کرده است، نیز در زمره چالش های جدی کشور ما قرار دارد.

**ضرورت ترجیح منافع ملی بر مصالح جناحی
رسولی گفت: با توجه به بروز و ظهوری که از فعال شدن برخی از این گسل ها طی یک ماهه اخیر مشاهده شد، یکی از فوری ترین اقدامات موثر مرجح دانستن منافع ملی و صیانت و حفاظت از انقلاب به مصالح و دیدگاه های جناحی است.
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح ‌طلبان توضیح داد: چرا که در این صورت در بین اصحاب انقلاب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و صرف نظر از جایگاه هایی که در حاکمیت و حوزه سیاسی عمومی دارند، برای اداره بهتر کشور همبستگی و همگرایی ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: یکی از طرح ها و برنامه هایی که می تواند به پیشبرد این راهبرد کمک کند گفت و گوی ملی بین احزاب، شخصیت ها و مجموعه صاحبان فکر حول محور منافع ملی است.

**احزاب ابتکار عمل را به دست گیرند
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح ‌طلبان همچنین در خصوص راهکارهای دستیابی به گفت و گوی ملی با تاکید بر تحزب در کشور گفت: راهکار اصلی این است که صدا و سیما، کرسی های آزاد اندیشی، شوراهای مرکزی و دفاتر سیاسی احزاب و شخصیت ها بر اساس این باور بدون این که منتظر پیشقدم شدن دیگران باشند ابتکار عمل را به دست گیرند.
رسولی گفت: اینها لازم است در جهت نزدیک کردن دیدگاه ها حول محور منافع ملی، ارزش های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به یک گفتمان و باور مشترک به گفت و گو بنشینند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری چندی پیش در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: آمریکا به دنبال آن است که فضای ایران را برای کار نامطمئن جلوه دهد ؛ به نظر من بهترین راه حل نشان دادن وحدت و انسجام و راه اندازی گفت وگوی ملی است.
سیام**۶۹۸۴** **گفت و گو: امیر خانزاده**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12129 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980517 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر