شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵
 |  12/ بهمن/ 1396 - 9:31
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

دیدار اعضاء دبیرخانه دائمی حقوق‌شهروندی با علی‌اصغر کاراندیش


دیدار اعضاء دبیرخانه دائمی حقوق‌شهروندی با علی‌اصغر کاراندیش

اعضاء دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی با حضور در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاداسلامی با علی اصغرکاراندیش دستیار ویژه وزیر فرهنگ وارشاد سلامی در امور حقوق شهروندی دیدار و از حمایتهای ایشان در طول فعالیت این دبیرخانه تقدیر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی، در ابتدای این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی همکاری وزارت فرهنگ را در راستای رسالتهای وزارتخانه در امر اشاعه فرهنگ و ضرورت حمایت از نهادهای مدنی فعال در عرصه ترویج حقوق شهروندی فرهنگی دانست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست تخصصی حقوق فرهنگی از منظر حقوق شهروندی که در مرکز آموزش وزارت فرهنگ با مشارکت دبیرخانه صورت گرفت اظهار امیدواری کرد که بتوان با فعالیتهای علمی و پژوهشی با رویکرد فرهنگی به اشاعه و ترویج امر فرهنگ در جامعه کمک کرد.

علی اصغر کاراندیش نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های گسترده دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی در امر ترویج حقوق شهروندی بر ضرورت ترویج شهروندی فرهنگی و فرهنگ شهروندی در اقصی نقاط کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی بنابر تاکید منشور حقوق شهروندی مبنی بر ضرورت اهتمام و تلاش گسترده نهادهای تابع قوه مجریه در توسعه و ترویج حقوق شهروندی اقدام به ایجاد دبیرخانه ای برای انجام امور مرتبط با حقوق شهروندی با نهادهای تابعه وزارتخانه نمود، مکاتباتی نیز با استانها به همین منظور صورت گرفته است که بنا داریم با اقدامات قانونی و فرهنگی در سراسر کشور به جریان سازی فرهنگی در حوزه حقوق شهروندی جامه عمل بپوشانیم چرا که هر نهاد تازه تاسیسی نیاز به زیر بنای فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان مخاطبان اصلی وزارت فرهنگ بر تاثیرگذاری این قشر بر دیگر گروه های جامعه تاکید کرد و ادامه داد: نظر به مقبولیت مطلوبی که اصحاب فرهنگ و هنر به دلیل سطح فکری و نیز موقعیت شغلی خود که ایجاد کننده رابطه تنگاتنگ با عموم شهروندان است دارند ما نیز باید از این فضا به نفع اشاعه مفاهیم حقوق فرهنگی و شهروندی اقدام کنیم.

وی گفت: خانه سینما ، تئاتر ، انجمن ناشران و نویسندگان و اهالی موسیقی ، حوزه های قرآنی ، موسسات مطبوعاتی و فرهنگی هنری همگی ظرفیت های مناسب برای رسیدن به آرمانهای مقدس حقوق شهروندی هستند. باید جلسات مشترک با این گروه ها برگزار کرد و دیدگاهشان را در حوزه های مختلف شنید و در سیاستگذاری‌ها استفاده کرد.

وی افزود: یک بعد دیگر از حقوق شهروندی نیز ناظر بر حوزه اداری وزارتخانه است که تسهیل ارتباط ارباب رجوع با مسئولین ، ایجاد میز خدمت، تسهیل در روند خدمت رسانی ، تسریع در فرآیندهای صدور مجوز، و …. نمونه هایی از تلاش های داخلی وزارت خانه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت اعضاء دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت پژوهشگران این دبیرخانه در کشور بتوان به روند اجرائی شدن مفاد منشور حقوق شهروندی کمک نمود.

ستار عزیزی قائم مقام دبیرعلمی کنگره حقوق شهروندی نیز ضمن قدردانی از حمایتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه حقوق شهروندی ، اینگونه اقدامات را موجب ترغیب اهالی علم و فرهنگ برای کمک به روند رشد حقوق شهروندی در کشور برشمرد .

مونس کشاورز دبیرکنگره حقوق شهروندی نیز سخنان خود را با تبریک انتصاب شایسته کاراندیش به سمت دستیار حقوق شهروندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قدردانی از حمایتهای معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول دوسال اخیر آغاز کرد و ادامه داد: در طول ۳ سال فعالیت رسمی این دبیرخانه به جوانانی توانمند و دغدغه مند در سراسر کشور برخوردیم که با اشتیاقی مثال زدنی در جلسات علمی و فرهنگی این دبیرخانه شرکت می‌کردند که اگر حمایتهای معاونت توسعه نبود قطعا طی این طریق بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: در این کشور جوانانی داریم که علی رغم مشکلات اقتصادی فراوان باهزینه شخصی به نگارش و چاپ کتاب در موضوع حقوق شهروندی می‌پردازند. این طیف باید دیده شوند و مسئولین بیش از پیش برای سخنان اینها زمان بگذارند. همانگونه که شاهد بودیم در دوسال اخیر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ در هفته کتاب در آبان ماه میزبان پدیدآورندگان آثار مکتوب در عرصه حقوق شهروندی بوده و موجبات تشویق پژوهشگران را فراهم آورده است. امیدداریم با ایجاد نهاد دستیار حقوق شهروندی در وزارت خانه و حضور شخص آقای کاراندیش این روند بیش از پیش توسعه یابد.

در این دیدار اعضاء دبیرخانه حقوق شهروندی ، دکتر کیوان صداقتی ، دکتر جواد نوروزی ، دکتر ابراهیمی، خانم شمس ، دکترشعبانی نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود در موضوع فرهنگ و شهروندی پرداختند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6326 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1990597 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر