شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹
 |  11/ بهمن/ 1396 - 3:18
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

وداع با پیکر شهدای گمنام همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)


وداع با پیکر شهدای گمنام همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدتوحید عاملی قائم مقام معاون منابع انسانی در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و وداع با پیکر دو شهید گمنام ضمن خیر مقدم به حاضرین و کارکنان این مجموعه و همچنین فرمانده بسیج قوه قضاییه با بیان اینکه امروز در تاریخ دستگاه قضایی و به ویژه معاونت منابع انسانی روز به یادمانی و با شکوهی است، گفت: همه مفتخر به میزبانی فرزندان رشید اسلام و عزیزانی که دِین خود را به اسلام ادا کردند، هستیم.

وی بیان کرد: تقارن این میزبانی را با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به فال نیک می‌گیریم. حضرت زهرا (س) از جایگاه ویژه و عظیمی برخوردار هستند که این عظمت و شکوه بی نظیر در کلام و روایات معصومین به کرّات نقل شده است. شناخت و معرفت حضرت زهرا (س) از شناخت سایر ائمه سخت‌تر است. هر کسی را به وادی شناخت ایشان راه نمی دهند. ایشان از اوصاف دیگری هم برخوردار بودند. ویژگی اصلی و مهمی که با حضور شهدای عزیز در اینجا مناسبت دارد ویژگی حفاظت از دین خدا و صیانت از امر الهی است. وقتی مسئولیت سنگین حفاظت از دین ایجاد شد، همه را در راه و مسیر حفظ دین و اسلام صرف کردند.

عاملی تصریح کرد: این ویژگی وجه اشتراک همه اولیای خداست. پیامبر اکرم (ص) فرمودند “هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد”. معنای این اذیت چیست؟ حضرت با این روایت به مسائلی که در قبال فرزندان و اولادشان صورت گرفت اشاره می کند. وقتی پای امر الهی و حکم خداوند و ارزش های دینی در میان بود از همه چیزشان گذشتند. پیرو واقعی حضرات معصومین(ع) کسی است که در تعارض بین لذات معنوی و اطاعت از خدا و اقامه دین اطاعت را انتخاب کند و هزینه بدهد.

نماینده معاون منابع انسانی قوه قضاییه در این مراسم تصریح کرد: کسی که این چنین نیست باید در ایمان خود شک کند. کسانی که حق را اقامه کردند و مجاهد راه خدا شدند هزینه پرداخت کردند. حفاظت از امر دین نیازمند هزینه کردن است. پیروان واقعی حضرات معصومین (ع) از عالی ترین مرتبه شهدا محسوب می شوند. اینها پیروان واقعی هستند و در مسیر حضرت زهرا (س) حرکت کردند. این افراد به یتیم شدن و بیوه شدن فرزندان و همسران خود به دلیل امر الهی و حفاظت از دین خدا راضی شدند.

عاملی با بیان این مطلب که باید دید ما چه اندازه از این معرفت دور هستیم، اظهار کرد: کسانی که به نوعی خود را متولی دین و سرباز نظام می دانند اصلی ترین ویژگی در راه و صراط مسقیم بودنشان همین است. گاهی ایجاب می‌شود از جان خود بگذرند و گاهی فداکاری در مراتب پایین تر لازم است. اگر خدای ناکرده از مسیر انقلاب و جمهوری اسلام فاصله بگیریم روز به روز لذت از دنیا بیشتر می شود. مسیر اصلی دین و خدمت به دین فداکاری است. باید سرمایه وجود و عمر و دارایی خود را نثار انقلاب کنیم.

وی در پایان افزود: اگر همه اینها را انجام دهیم باز هم شرمنده شهدا هستیم. اصلی ترین و مهمترین رکن در تبعیت از معصومین (ع) اجرای امر الهی و اقامه دین خداست. حضرت سیدالشهدا(ع) در حادثه کربلا در تعارض میان حفظ خود و حفظ دین خدا قرار گرفت و تمام سرمایه و دارایی خود را برای احیای دین خدا نثار کرد. هم ما هم کسانی که دغدغه دین دارندو عاشق شهدا هستند باید تلاش کنیم. بخواهیم روز به روز نزدیکی میان ما و معضومین و شهدا فراهم شود.

پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین توحید عاملی مراسم مداحی در حضور دو پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7547 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1757477 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر