جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴
سرویس: مقالات
 |  11/ بهمن/ 1396 - 1:56
  |   نظرات: بدون نظر
112 بازدید بازدید

شریف: تحقق گفت و گوی ملی در گرو تقدم منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی/ اعلام آمادگی خانه احزاب ایران برای میزبانی


احمد شریف روزچهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در خصوص مساله گفت و گوی ملی اظهار داشت: با توجه به سعی دشمنان کشورمان در ایجاد شکاف بین دولت و ملت و دامن زدن به مشکلات که بسیاری از آنها اجتناب ناپذیر است، شریطی اکنون ایجاد شده که نیازمند وفاق و همدلی بین گروه ها و جناح های مختلف سیاسی است که اگر این گفت و گو بین جناح ها شکل گیرد دامنه آن به داخل گروه های اجتماعی تسری پیدا خواهد کرد.
رییس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه اضافه کرد: اما واقعیت جامعه این است که هنوز این گفت و گو شکل نگرفته و بعضی وقت ها به جای جدال احسن شاهد مجادله بین طیف های سیاسی هستیم و به جای این که بنشینند و در یک محیط صمیمی در راستای تامین منافع ملی گفت و گو کنند متاسفانه به اختلاف های سیاسی برای رسیدن به منافع خود دامن می زنند.

**آرامش حاکم بر فضای سیاسی کشور را مغتنم بشماریم
شریف تصریح کرد: تا زمانی که منافع شخصی و گروهی مقدم بر منافع ملی باشد امید چندانی به شکل گیری گفت و گوی ملی نیست. طبعا در شرایط حاضر که ما یک روندی از اعتراض های اجتماعی را پشت سر گذاشتیم و در نهایت نوعی آرامش بر فضای سیاسی کشور حاکم است باید این فرصت را حتما مغتنم بشماریم و این به حل آن کاستی های موجود در جامعه کمک می کند.
وی افزود: برخی مواقع سیاسیون ما دوست دارند صورت مساله را پاک کنند و از ریشه یابی مسائل طفره می روند ، این کار در آینده به ما ضربه خواهد زد. نیاز به محیطی هست که همه گروه ها در کنار هم بنشینند و بحث کارشناسی کنند.

**اعلام آمادگی خانه احزاب ایران برای میزبانی گروه های سیاسی در تحقق گفت و گوی ملی
عضو هیات رئیسه خانه احزاب ایران در خصوص راهکارهای ایجاد چنین بستری برای تحقق گفت و گوی ملی اظهار داشت: اخیرا دولت از طریق وزارت کشور اعلام کرده که یک شورای گفت و گویی را بین احزاب مختلف راه اندازی می کند و این می تواند پیشنهاد خوبی باشد و ما هم در خانه احزاب ایران آمادگی میزبانی از گروه های مختلف سیاسی را برای راه اندازی گفت و گوی ملی داریم و این گفت و گو باید از طریق نهادهای مدنی صورت گیرد.
رییس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه اظهار داشت: ما در کشور به تعداد کافی حزب و شکل سیاسی با گرایش های مختلف داریم .هم دولت و مجلس و هم خانه نهادهای غیر دولتی مانند خانه احزاب ایران می توانند برای گفت و گو میان آن ها میزبانی کنند.

**نباید سلیقه ای عمل کرد
شریف گفت: ما نباید سلیقه ای در این مورد عمل کنیم؛ متاسفانه در اعتراض های اخیر یک سری گروه ها و احزاب خاص، گزینش و نظرات آنها اخذ شد که باید دامنه فراگیری آن به همه گروه های سیاسی با گرایش مختلف سرایت کند.
رییس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه تاکید کرد: تا زمانی که گفت و گوی ملی یک قالب مشخصی پیدا نکند و هدفگذاری صورت نگیرد طبعا راه به جایی نمی بریم و نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد. نباید گفت و گو را صرفا به خاطر ماهیت گفت و گو انجام دهیم بلکه باید هدفگذاری صورت گیرد. باید اصلاحات ساختاری در نوع اداره امور جامعه انجام دهیم و متن جامعه را از طریق نهادهای مدنی مانند احزاب نسبت به این مسائل حساس کنیم.
شریف افزود: باید مردم احساس کنند که قرار است اتفاقی بیفتد و اصلاحی صورت گیرد و مسوولان اداره کشور به خواسته های مردم توجه می کنند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری چندی پیش در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: آمریکا به دنبال آن است که فضای ایران را برای کار نامطمئن جلوه دهد ؛ به نظر من بهترین راه حل نشان دادن وحدت و انسجام و راه اندازی گفت وگوی ملی است.
سیام**۶۹۸۴** **گفت و گو: امیر خانزاده**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13241 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1981629 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر