شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶
 |  11/ بهمن/ 1396 - 3:57
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

رای به کلیات بودجه۹۷/روایتی از بازدید نمایندگان از اوین/برکناری فرماندار گلپایگان و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۱ بهمن بخوانید؛

رای به کلیات بودجه۹۷/روایتی از بازدید نمایندگان از اوین/برکناری فرماندار گلپایگان و…

حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی، تجدید میثاق رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل، گزارش ایسنا از رای‌آوری کلیات بودجه ۹۷ و ورود مجلس به جزییات، نظراتی پیرامون الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، بازگشت دو نوجوان ایرانی گرفتار در دست قاچاقچیان انسان از ترکیه، دیدار جابری انصاری با تعدادی از شخصیت‌های معارضه ملی سوریه در سوچی و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، دهم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، در آستانه دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایران، رهبر انقلاب اسلامی و روسای قوای مجریه و قضاییه با حضور در حرم مطهر با ایشان تجدید میثاق کردند.

روحانی فردا به کرمان می‌رود. در جریان سفر دو روزه رییس جمهور به کرمان  که تا جمعه ادامه خواهد داشت، پروژه‌هایی بزرگ با اعتبارات بالغ بر چند هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور درباره سازوکار برگزاری تجمع و راهپیمایی بر اساس قوانین کشور با اشاره به اینکه وزارت کشور برای تسهیل فعالیت های مدنی از جمله تجمعات لایحه تدوین می کند، گفت: سیاست رئیس جمهوری، وزیر کشور و دولت برگزاری تجمعات و جلوگیری از تعرض به شرکت گنندگان است.وی تاکید کرد: عزم دولت تسهیل تجمعات مدنی است نه تضییق آن.

همچنین در پی رفتار نامناسب فرماندار گلپایگان با یک خبرنگار، استاندار اصفهان اعلام کرد: فرماندار گلپایگان برکنار شد و توسلی سرپرست شد.

گزارش ایسنا از رای‌آوری کلیات بودجه ۹۷ و ورود مجلس به جزییات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رد کلیات لایحه بودجه سال آینده در جلسه روز یکشنبه‌ای که گذشت، اصلاحاتی را در کمیسیون تلفیق بر آن انجام دادند و پس از آن بار دیگر رسیدگی به لایحه بودجه را امروز(چهارشنبه) در دستور کار خود قرار داده و در نهایت آن را به تصویب رسانده و وارد بررسی جزییات شدند.

محمدجواد فتحی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان روایتی از بازدید نمایندگان از اوین گفت که در این بازدید فیلم خودکشی سینا قنبری و محل حادثه نشان داده شد که حکایت از خودکشی داشت، اما قضاوت قطعی مستلزم انجام تحقیقات دقیق قضایی است.

نظراتی پیرامون الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه موارد مغایر با قوانین ایران قابل اجرا نیست، گفت که تصویب پیوستن به کنوانسیون پالرمو در راستای گرفتن بهانه از آمریکایی‌ها درباره فعال شدن سیستم بانک جهانی است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی رییس کمیته حقوق بین الملل کمیسیون قضایی مجلس گفت: تاکید معاهده پالرمو این است که برای مقابله با گروه‌های تروریستی تبادل اطلاعات مالی شود.

سیدمهدی حجتی وکیل دادگستری گفت: تردیدی وجود ندارد که مزایا و محاسن الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو بسیار بیشتر از معایب یا اشکالاتی است که منتقدین به آن وارد می کنند و الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو می تواند امتیازات قابل توجهی را برای کشور در روابط بین المللی به همراه داشته باشد.

***

محمد جواد ظریف در صفحه توییترش با اشاره به جهل ترامپ نسبت به ایران و منطقه نوشت:ترامپ بار دیگر جهالتش را نسبت به ایران و منطقه ثابت کرد. همه می دانند که او از چه کسانی حمایت می‌کند که حتما شامل مردم ایران نیست. مشتریان “پاک” و “منتخب مردم” وی در منطقه ما از حرف‌های او استقبال خواهند کرد ولی نه آنهایی که قربانی استبداد و سلاح‌های آنها هستند؛ از جمله کودکان یمنی.

رییس‌جمهوری آمریکا نیز در اولین نطق سالانه خود در کنگره بر حفاظت از شهروندان و خانواده‌های آمریکایی تأکید کرد و گفت که اشتباهات دولت‌های گذشته را تکرار نمی‌کنم. ترامپ تاکید کرد: کنگره به اشتباهات اساسی در برجام رسیدگی کند.

دو نوجوان ایرانی گرفتار در دست قاچاقچیان انسان از ترکیه بازگردانده شدند. متعاقب پیگیری‌های پلیس و هماهنگی امنیتی دو نوجوان به اسامی ا.ع ،پانزده ساله و م.م ۱۳ ساله از ترکیه به ایران بازگردانده شدند .این دو نوجوان خردسال بنا به ایجاد رابطه دوستی و اغفال یک قاچاقچی انسان از محله نظام آباد تهران با طراحی و برنامه‌ریزی قبلی به صورت غیرقانونی از مرز ارومیه خارج و به ترکیه منتقل شده بودند.

مرتضی موسوی خلخالی کارشناس جهان عرب با اشاره به حکم دادگاه استیناف بحرین مبنی بر سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی اظهار کرد: بعید می دانم آل خلیفه بتواند حکم سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را اجرا کند، چراکه اگر شیخ عیسی قاسم از بحرین خارج شود آزادانه‌تر می‌تواند به مبارزات خود ادامه دهد .

همچنین در حاشیه نشست‌های کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی حسین جابری انصاری با تعدادی از شخصیت‌های معارضه ملی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

جاحمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در زمینه اجرای کاداستر که بیش از ۴۰ سال قبل قرار بود اجرا شود، قدم‌هایی در دهه‌های اخیر برداشته شده است، عنوان کرد: قانون اجرای جامع کاداستر نهایتا در ابتدای سال ۹۴ اجرایی شد و مقرر گردید ظرف پنج سال به صورت کامل و جامع در کشور ایجاد شود، ولی متاسفانه قانون اجرای کاداستر در میانه راه دچار وقفه شده است.

پیش از ظهر امروز قاضی سراج به صورت سرزده از فرودگاه بین‌‎المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد. وی در جریان این بازدید، پای سخنان مردم در مورد مشکلات فرودگاه نشست و دستور رسیدگی داد.

همچنین دادستان کل کشور در گردهمایی مسولان حقوقی و امور مجلس ناجا به موضوع موضوع تاخیر پروازها در فرودگاه‌ امام خمینی اشاره کرد و گفت:‌ به معاون مربوطه گفتم که شبانه این مساله را دنبال کند و همه عواملی که باعث نارضایتی مردم شده مشخص شود.حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در مورد زنانی که در روزهای اخیر بدون روسری در برخی خیابان‌ها حاضر شده‌اند و تصاویر آنها نیز منتشر شده است، اظهار کرد: به نظرم کسانی که این کار را انجام داده‌اند بیشتر از روی نادانی و تحریک احساسات بوده است که ممکن است القائاتی از خارج کشور نیز داشته باشند. وی با بیان اینکه حضور فردی بدون حجاب در خیابان، جرم است افزود:البته اعتقاد ما این است که پیش از مجازات باید هدایت کنیم و این افراد قبل از آن باید متنبه شوند و باید در راستای اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم.

در همین ارتباط علی مطهری  نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند پس اجباری در کار نیست.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7617 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1757547 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر