جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۷
 |  11/ بهمن/ 1396 - 4:34
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

توجه به حقوق شهروندی مددجویان از ویژگی‌های بارز زندانبانی اسلامی است


دادستان سنندج:

توجه به حقوق شهروندی مددجویان از ویژگی‌های بارز زندانبانی اسلامی است

دادستان سنندج با بیان اینکه در نظام اسلامی، زندان محلی برای تغییر و اصلاح مجرمان است، گفت: توجه به حقوق شهروندی مددجویان از ویژگی‌های بارز زندانبانی اسلامی است.

به گزارش ایسنا، اکبر جوهری در بازدید از زندان مرکزی شهر سنندج، رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده های آنان را یکی از دغدغه‌های مسئولان قضایی استان دانست و اظهار کرد: آزادی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند متعال آن را به بندگان خود عطا فرموده، اما متاسفانه برخی از افراد در جامعه به دلیل هنجارشکنی‌هایی که انجام می‌دهند موجبات سلب این نعمت از خود را به وجود آورده و روانه زندان می شوند.

وی افزود: مجازات حبس یکی از دشوارترین انواع مجازات است که مسئولان قضایی نیز با درک این موضوع و مشکلاتی که به تبع این نوع مجازات دامنگیر خانواده های زندانیان نیز می شود، همواره سعی دارند تا به مناسبت های مختلف، مددجویان را مشمول عفو و یا سایر تخفیفات پیش بینی شده در قانون کنند که این مهم خود حاکی از رافت اسلامی نیز هست.

دادستان سنندج با بیان این مطلب که توجه به حقوق شهروندی مددجویان از ویژگی های بارز زندانبانی اسلامی است، عنوان کرد: مددجویان در مدت زمانی که در زندان به سر می برند به هیچ وجه به حال خود رها نمی شوند بلکه همواره از سوی مسئولان خدوم زندان، اوقات فراغت آنان با استفاده از برنامه و فعالیت های مختلف اصلاحی و تربیتی به بهترین شیوه ممکن مدیریت می شود تا خدایی نکرده هیچگونه آسیبی متوجه آنان نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این دیدار با مرخصی مدت دار، مرخصی منجر به آزادی، اشتغال به کار و آزادی مشروط تعدادی از زندانیان واجد الشرایط موافقت کرد و بررسی پرونده‌های آنان جهت انجام مراحل قانونی به قاضی ناظر بر زندان محول شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2092 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1752022 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر