یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹
 |  10/ بهمن/ 1396 - 3:13
  |   نظرات: بدون نظر
126 بازدید بازدید

۷۱ درصد معتادان متجاهر مشهد باسوادند / ورود ۲۴ هزار و ۶۱۰ فقره پرونده به دادسرا


به گزارش ایرنا قاضی مهدی خدابخشی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: در ۱۰ ماه امسال چهار هزار و ۸۴۷ نفر معتاد متجاهر مرد در کمپ های ترک اعتیاد مشهد پذیرش شده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت چهار هزار و ۶۰۰ نفر نیز از این کمپ ها ترخیص شده اند، خاطرنشان کرد: شمار کنونی معتادان در این مراکز یکهزار و ۲۴۷ نفر است که ۷۱ درصد از آنها باسواد و ۳۹ درصد نیز شاغل هستند.
خدابخشی ادامه داد: ۴۸ درصد این افراد مشهدی هستند، ۲۶ درصد مربوط به دیگر شهرهای استان، ۱۸ درصد خارج از استان و هشت درصد نیز مجهول المکان هستند.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد افزود: مواد مصرفی ۵۰ درصد از این افراد کریستال و ۳۲ درصد شیشه بوده است.
خدابخشی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای پذیرش معتادان زن نداریم، افزود: در مرکز ترک اعتیاد زنان نیز از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۸۱۱ نفر پذیرش و ۷۸۱ نفر ترخیص شده اند که ۱۹۸ نفر از آنها باردار بوده اند.
وی بیان کرد : پذیرش معتادان زیر ۱۸ سال در مراکز ترک اعتیاد ممنوع است از این رو پیگیر راه اندازی مرکز ترک اعتیاد برای نوجوانان در مشهد هستیم.

*پلمب ۴۵۱ مرکز عرضه مواد مخدر در خراسان رضوی
معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۴۵۱ مرکز عرضه مواد مخدر در استان پلمب شده که ۳۸۳ مرکز از این تعداد مربوط به مشهد بوده است.
خدابخشی با بیان اینکه یکهزار و ۱۰۴ مرکز عرضه مواد مخدر طی ۲ سال گذشته در مشهد پلمب شده است، افزود: همچنین در این بازه زمانی در مشهد ۱۵ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی مشهد کشف و ضمن متلاشی شدن ۲۲ گروه قاچاقچی ۲ هزار و ۲۲۱ متهم دستگیر شده اند.
وی با اشاره به اینکه مراکز پلمب شده، کمتر دوباره به اقدام به فروش مواد می کنند، بیان کرد : چنانچه این مراکز دوباره به عرضه مواد اقدام کنند بازه زمانی پلمب طولانی تر خواهد شد.
خدابخشی افزود: برخی از مراکز عرضه مواد در بناهای غیرمجاز مستقر هستند که باید توسط شهرداری تخریب شوند لذا از صدور حکم قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز که اقدام به فروش مواد می کنند، حمایت می کنیم.
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به تلاش خوب نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج در امر مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیازمند عزم جدی همه دستگاه های متولی است و همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

*ورود ۲۴ هزار و ۶۱۰ فقره پرونده به دادسرا
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در ادامه از ورود ۲۱ هزار و ۸۶۶ فقره پرونده به دادسرای انقلاب مشهد در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۱۰۴ فقره پرونده نیز در خروجی دادسرای مشهد ثبت شده است که بیانگر تلاش مضاعف همکاران قضایی و پلیس مشهد و استان است.
قاضی خدابخشی افزود: از ابتدای امسال توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ۱۶ طرح اجرا شده که در جریان اجرای این طرح ها ۲۰۷ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۸۷۷ ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در جریان اجرای این طرح ها ۵۷۹ متهم در حوزه قاچاق کالا و ارز دستگیر و۱۵۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.
وی ادامه داد: ۵۲۲ قبضه سلاح، ۹۶۴ هزار و ۳۷ فقره لوازم آرایشی بهداشتی و ۹۵ هزار و ۲۶۰ بطری مسکرات از جمله این کشفیات بوده است.
قاضی خدابخشی افزود : در مجموع در ۱۰ ماه سال جاری در استان ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق با ۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، یکهزار و ۳۷۶ میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۶۵۶ هزار ریال بوده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۷۵۰۵/۵۱۳۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7588 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2009193 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر