جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
سرویس: مقالات
 |  10/ بهمن/ 1396 - 11:54
  |   نظرات: بدون نظر
81 بازدید بازدید

حشمتیان: اجلاس احزاب آسیایی ۱۳ و ۱۴ بهمن در تهران / دعوت از ۱۰۵کشور و حضور روسای جمهوری سابق و وزرای ۴۰کشور


قدرتعلی حشمتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا به دعوت از برخی مقامات های کشورمان به عنوان سخنرانان اصلی آئین های گشایش و پایانی اجلاس اشاره و اظهار کرد: در نشست روز دوشنبه خانه احزاب مقرر شد در این اجلاس از طرف خانه احزاب، رییس خانه احزاب ایران و سه نفر از دبیران کل احزاب سخنرانی داشته باشند.
وی همچنین با بیان این که تصمیم گرفته شد از هر فراکسیون خانه احزاب نیز یک نفر به نمایندگی در این اجلاس سخنرانی کند گفت: جلسه شورای مرکزی خانه احزاب از ساعت ۱۵ تا ۱۷دوشنبه در محل خانه احزاب برگزار و در این جلسه حسین کمالی رئیس خانه احزاب گزارشی از وضعیت یارانه احزاب و قانون احزاب ارائه کرد و اخبار توسط حاضران در جلسه عنوان شد.
حشمیتان ادامه داد: حسن غفوری فرد به عنوان عضو هیات رئیسه احزاب آسیایی و نماینده حزب موتلفه گزارشی در این جلسه ارائه کرد که اجلاس احزاب آسیایی در روزهای جمعه و شنبه ۱۳ و ۱۴ بهمن در تهران برگزار می شود.
وی با بیان این که از طرف جمهوری اسلامی ایران حسن غفوری فرد گزارشی در افتتاحیه اجلاس احزاب آسیایی ارائه خواهد کرد افزود: به غیر از حسین کمالی به عنوان رئیس خانه احزاب، از هر سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین و اعتدال گرایان نیز پیشنهاد شد یک نفر و هر کدام ۵ دقیقه در آئین گشایش اجلاس سخنرانی کنند.
وی گفت: در این اجلاس از سوی جبهه مستقلین و اعتدال گرایان سیدمحمد میرمحمدی به عنوان نماینده جبهه مستقلین و اعتدالگرایان، حسین کاشفی به عنوان نماینده اصلاح طلبان و حسن غفوری فرد، سیدمحمد میرباقری به عنوان نماینده اصولگرایان سخنرانی می کنند.
حشمتیان گفت: البته بعد از اتمام جلسه روز دوشنبه خانه احزاب و به دنبال تماسی که گرفته شد، احتمال اضافه شدن به تعداد سخنرانان هست که نواب اول و دوم خانه احزاب ایران خواهند بود.
وی با بیان این که اجلاس احزاب آسیایی به دعوت و میزبانی حزب موتلفه اسلامی برگزار می شود افزود: این اجلاس در محل سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
حشمتیان اظهار داشت: طبق گزارش حسن غفوری فرد، از ۱۰۵ کشور برای شرکت در این اجلاس دعوت شده و حدود ۴۰ نفر از مقامات کشورها اعم از روسای جمهوری سابق، وزرای سابق و فعلی و دبیران کل احزاب آسیایی در این این اجلاس حضور می یابند.
وی همچنین یادآوری کرد: در جلسه روز دوشنبه، مصطفی کواکبیان هم گزارشی از وضعیت یارانه احزاب ارائه داد و مقرر شد کمیته ای برای پیگیری یارانه احزاب که جزو برنامه ششم بوده و مجلس هم آن را تصویب کرده تشکیل شود و محمدباقر نوبخت بودجه آن را پیگیری کند که با هماهنگی وزارت کشور تا پایان سال مبلغی به عنوان یارانه احزاب پرداخت شود.

**پرداخت ۲۰میلیارد ریال یارانه احزاب تا پایان سال
نائب رئیس اول خانه احزاب ایران از اختصاص ۴۰میلیارد ریال به عنوان یارانه خانه احزاب در بودجه برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: ۲۰میلیارد ریال از این مبلغ تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
وی همچنین گفت: در بودجه سال ۹۷ نیز ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دولت به عنوان یارانه احزاب پیشنهاد داده که کمیسیون تلفیق هم آن را تصویب کرده است.

**تلاش خانه احزاب ایران برای ارائه لایحه اصلاح قانون به دولت تا پایان سال
حشمتیان همچنین در خصوص اصلاح قانون احزاب گفت: با توجه به اعتراض های سراسر کشور در مورد قانون احزاب قرار شد کمیته ای متشکل از حسین کمالی، قدرتعلی حشمتیان، شهاب الدین صدر، سیدمحمد میرباقری، محمد نیشابوری، امیراسلامی تبار و حسین کاشفی تعیین شدند که روزهای دوشنبه هر هفته که جلسه نداریم روی قانون احزاب کار کنند.
وی با بیان این که جلسه مزبور یک هفته در میان جلسه شورای مرکزی خانه احزاب خواهد بود افزود: در خصوص اصلاح قانون احزاب کار می کنیم نتیجه به صورت لایحه دولت ارائه می شود. اگر دولت اقدام نکرد نمایندگان مجلس آن را به صوت طرح در مجلس مطرح کنند.
نائب رئیس اول خانه احزاب ایران گفت: سعی می کنیم تا پایان امسال اصلاح قانون احزاب را ارائه کنیم.

**پیشنهاد تشکیل پارلمان احزاب
وی همچنین در خصوص پارلمان اصلاحات در پیشنهادی گفت: باید پارلمان احزاب درست شود تا از نکته نظرات هر سه جریان رایج در کشور در خصوص هر اقدامی که در ارتباط با حزبی شدن کشور استفاده شود و همانطور که در مجلس شورای اسلامی، سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین و اعتدال گرایان وجود دارد در این پارلمان هم از نظرات هر سه جریان مورد استفاده قرار گیرد.
سیام**۶۹۸۴** **گفت و گو: امیر خانزاده**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9737 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1978125 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر