یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
 |  10/ بهمن/ 1396 - 3:55
  |   نظرات: بدون نظر
194 بازدید بازدید

حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم شد


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت علوم، منصور غلامی در این حکم انتصاب خطاب به سیمایی صراف تاکید کرده است: بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران و کارکنان گرامی، در حفظ و حراست از حقوق قانونی وزارت متبوع در حوزه های مختلف و دانشگاهیان و تحکیم جایگاه قانونی وزارت بکوشید.
وزیر علوم همچنین از معاون جدید حقوقی و امور مجلس خواست با تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شفاف سازی برنامه ها، اهداف و تصویب قوانین مورد نیاز با عنایت به ماموریت های مختلف وزارت، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان کشور ایفا کند.
حسین سیمایی صراف سال ۱۳۴۷ در مشهد متولد شد، وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است.
وی افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت ۲۰ سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و کلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ کرده است.
سیمایی صراف هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و درس های مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می کند.
او که وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران است، تاکنون ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی – پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق تالیف کرده، در کنفرانس های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور یافته و یا در آنها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است.
راهنمایی و مشاوره دهها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در کارنامه علمی آموزشی سیمایی به چشم می خورد.
او چندین جایزه علمی دریافت کرده است؛ در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه، در چهارمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.
سیمایی صراف، پیش از این مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهوری در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.
منصور غلامی، وزیر علوم با استعفای محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه موافقت و در نامه جداگانه ای از خدمات و تلاش های وی در مدت زمان تصدی مسئولیت اخیر سپاسگزاری کرد.
فراهنگ ** ۱۰۸۵**۱۰۵۵
دریافت کننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5344 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2006949 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر