یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰
 |  10/ بهمن/ 1396 - 12:12
  |   نظرات: بدون نظر
42 بازدید بازدید

استارت آپ ها قوانین را رعایت کنند/ ارائه پیشنهاد برای وضع قوانین در حوزه رایانه


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز سه شنبه در حاشیه اجلاس نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه ، در جمع خبرنگاران افزود : از آنجا که قوانین با حرکت های کندتری نسبت به فناوری توسعه پیدا می کند ، نباید انتظار داشت رای های صادره صد درصد مطابق خواسته استارت آپ ها باشد.
وی از استارت آپ ها خواست خودشان با تشکیل های انجمن هایی، پیشنهاداتی مشخص در باب تغییر قوانین که در توسعه استارت آپ لازم است به دست قوه قضاییه برسانند تا این قوه بتواند تغییر لازم را در این مسیر انجام دهد.
شهریاری با بیان اینکه این معاونت نهایت تلاش و همکاری خود را برای رفع مشکلات آن ها برمی دارد ، اظهارکرد: استارت آپ ها پیشنهادات مدون خود را به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارسال کنند.

**استارت آپ ها در صورت رسیدن به بلوغ مورد استفاده قرار می گیرند
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره استفاده از استارت آپ ها در ارایه خدمات الکترونیکی، گفت: نخست باید کارشان بگیرد بعد ما بعنوان بهره برادران خدمات از آنان استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری وظبفه استفاده از استارت آپ ها را دارد، تصریح کرد: ما وظیفه استفاده از آنان نداریم اما اگر به بلوغی رسیدند حتما از آنان استفاده می کنیم.

**نقشه های جرم پلیس و قوه قضاییه
معاون قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که پلیس و قوه قضاییه هر دو چرا نقشه جرم تعریف و روی آن کار می کنند، گفت: اطلاعات پلیس مربوط به حوزه کاری خود می شود و این دو حوزه متفاوت اما مرتبط است.
وی ادامه داد: حوزه کاری دستگاه قضایی مربوط به پرونده های طرح و رای آن صادر شده ، می شرد و هیچ نهاد دیگری این اطلاعات را ندارد؛ پلیس ضابط قضایی است و نسبت به موارد اتهامی اطلاعات دارند نه صدور حکم و ثابت شدن یا نشدن آن.
به گفته وی، آمار دستگیری و جرایم مشهود دست پلیس و حوزه های مدنی ، دعاوی کیفری و جرایم غیرمشهود و رای صادره در اختیار قوه قضاییه است.

**دفاتر خدمات الکترونیکی و حفظ حریم خصوصی
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره وجود برخی شایعات نقض حریم خصوصی با استفاده از خدمات الکترونیک ، گفت: این مشکلات ئ شبهه ها ،با اصلاح قوانین و مقررات باید رفع شود.
وی ادامه داد: قانونی در باب حفظ حریم خصوصی داریم و درشورای فضای مجازی هم راهبردهای این موضوع در دستور کار قرار دارد.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7649 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2009254 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر