دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
 |  9/ بهمن/ 1396 - 3:55
  |   نظرات: بدون نظر
95 بازدید بازدید

پرداخت ۲۸۰میلیاردریالی بیمه سلامت خراسان شمالی به موسسات طرف قرارداد


دکتر محسن رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این هفته مطالبات پزشکان و درمانگاه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۶، مطالبات بیمارستان های دانشگاهی به جزء بیمارستان های دانشگاهی بجنورد تا پایان خرداد امسال و مطالبات بیمارستان های غیر دانشگاهی تا پایان تیر ماه سال جاری پرداخت شد.
وی افزود: همچنین مطالبات کلینیک های ویژه دانشگاه تا پایان مرداد ماه سال جاری و مطالبات داروخانه ها تا پایان شهریور و مطالبات بخش پاراکلینیک ها که شامل سونو گرافی ها، رادیو لوژی ها است تا پایان خرداماه سال ۹۶ پرداخت شد.
وی اظهار کرد: پرداخت دو بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و آیت الله هاشمی شیروان نیز برای اولین بار بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: یکی از اهداف پرداختی اخیر این اداره کل به دانشگاه ها و مراکز طرف قرار داد تامین منابع مالی لازم برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها بوده است تا مراکز درمانی در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشوند.
وی افزود: یکی از سیاست های سازمان پیگیری تخصیص منابع بودجه ای پایدار است که امیدوار هستیم با حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم زیرا که بر این باور اعتقاد داریم پرداخت به موقع مطالبات موجب افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیمه شده ها می شود.
رعنایی گفت: هم اکنون ۱۷۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی و ۸۰ هزار نفر نیز عضو صندوق کارکنان دولتی و صندوق سایر اقشار هستند.
وی اظهار کرد: بیمه شده های روستایی نیز شامل ۵۲۰ هزار نفر در این استان است و ۶۰۰ نفر نیز عضو صندوق ایرانیان یا خویشتن فرما هستند.
هم اکنون ۹۰ درصد از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات بیمه ای هستند.
هم اکنون بیمه سلامت استان خراسان شمالی با ۶۰۰ موسسه درمانی شامل بیمارستان های دولتی و غیر دولتی، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها، سونوگرافی ها، مطب پزشکان، درمانگاه ها و .. قرار داد دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۱۴۰ پزشک عمومی، ۲۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.
همچنین ۳۱۸ پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۴ هزار نفری هفت بیمارستان دولتی فعال، یک بیمارستان تامین اجتماعی و تعدادی درمانگاه دولتی و غیر دولتی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۳۰۰۷/۶۰۴۲/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده : سید حسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11039 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1798428 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر