شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
 |  9/ بهمن/ 1396 - 11:24
  |   نظرات: بدون نظر
38 بازدید بازدید

باید نهادی مستقل در حوزه خانواده تاسیس شود


رئیس مجتمع قضایی خانواده مشهد:

باید نهادی مستقل در حوزه خانواده تاسیس شود

رئیس مجتمع قضایی خانواده مشهد گفت: باید از تعداد زیاد گروه‌هایی که در خصوص خانواده تشکیل شده، پرهیز کنیم. در واقع باید یک نهاد مستقل تاسیس شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیمی در هفتمین جلسه کارگروه خانواده و زنان که در شرکت فرآورده‌های نفتی برگزار شد، اظهار کرد: طرح مصلحین در پیش است و به زودی در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: گروه های متعددی که در ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تشکیل شده و نهادهایی که تلاش می‌کنند که در راستای خانواده خدماتی داشته باشند، همه این موارد باید به صورت منسجم و با مدیریتی واحد اداره شود؛ اگر چنین کاری را انجام ندهیم تمامی زحمات ما به نتیجه درستی نخواهد رسید.

رئیس مجتمع قضایی خانواده مشهد عنوان کرد: در طرح مصلحین، بخشی از این موارد ذکر شده است. تمامی دستگاه‌های اجرایی و قضایی تقاضا دارند تا به صورت واحد به این مساله ورود پیدا کنند تا مشکلات مربوط به حوزه خانواده در نهادی مستقل در کشور بررسی و برطرف شود. بحث مشاوره برای مشکلات در حوزه خانواده در تمامی استان در حال اجراست ولی حتما باید در ارتباط با دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی صورت گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه شورای حل اختلاف از مسیر اصلی خود فاصله گرفته و به صورت یک نهاده شبه قضایی عمل می کند، تصریح کرد: پرونده هایی در یک سطحی مطرح و برای آن حکم صادر می شود، دیه می‌شود  در شورای حل اختلاف از آن مسیر خارج شده است . 

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش دغدغه‌های رهبری، شورای عالی فرهنگی دارای کمیته‌های مختلفی است. یکی از این کمیته ها مربوط به خانواده می‌شود که در آن طرح های مختلفی در راستای این بند ارائه شد. طرحی با عنوان نقد حکمیت از سوی اساتید روانشناسی به نام طرح مصلحین مطرح شد.

رئیس مجتمع قضایی خانواده مشهد افزود: شورای عالی فرهنگی طرح مصلحین را پذیرفت و به معاونت اجتماعی قوه قضاییه اعلام کرد تا این طرح پیگیری شود. طی جلسه ای در تهران با حضور ۹ نفر از استان های دیگر، این طرح نقد و اشکالات آن بررسی و برطرف شد. در دی ماه کارگاه های آموزشی آن برگزار شد و ۲۰ استان در این طرح شرکت کردند. طرح مصلحین در ۲۰ استان اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی عنوان کرد: این طرح برای تمامی قضات دادگستری ها توضیح داده شد، تا  اجرایی شود. نیرو از تمامی اصناف، شرکت‌ها، جامعه وکلا و… خواهیم داشت.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8391 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1992662 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر