جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵
سرویس: مقالات
 |  9/ بهمن/ 1396 - 1:33
  |   نظرات: بدون نظر
89 بازدید بازدید

اخلاق را نباید در پای سیاست ذبح کنیم/ امروز به وحدت نیاز داریم


به گزارش ایرنا، اکبر عباسی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهام گرفته از احکام و آرمان های ناب اسلامی و بر محوریت اخلاق شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: سیاسیون کشور باید گسترش اخلاق اسلامی را در ذهن خود پرورش دهند.
وی ادامه داد: گاهی مشاهده می شود بعضی از جریان های سیاسی کشور بدون اینکه خود بخواهند به گونه ای عمل و اظهار نظر می کنند که در نتیجه آن بستر برای حضور دشمنان انقلاب فراهم می شود.
عباسی اظهار کرد: برخی جریان های سیاسی مسائل و مشکلات را چنان بزرگ جلوه می دهند که انگار هیچ راه حلی وجود ندارد و هیچ کاری انجام نشده است.
وی به نا آرامی های دی ماه اشاره کرد و افزود: همه دیدیم که دشمنان انقلاب چگونه بر موج اعتراضات مردمی سوار شدند و بی اعتمادی و ایجاد یأس به آینده کشور را به مردم القا می کردند.
عباسی گفت: در نارامی های اخیر معترضان سه دسته بودند، دسته اول آنانی بودند که اعتراض به حق نسبت به مشکلات اقتصادی داشتند، دسته دوم نیز شامل برخی افراد و به ویژه جوانان بودند که بیشتر از روی هیجان وارد موضوع شدند و دسته سوم عده قلیل فرصت طلب بودند که قاطی مردم شدند و اعتراضات به حق مردم را تبدیل به اغتشاش کردند و اموال عمومی را به آتش کشیدند که البته وقتی مردم متوجه شدند که از گلوی یک عده شعارهای هنجارشکن بیرون می آید، صف خود را از آنان جدا کردند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان با قدردانی از عملکرد نیروهای انتظانی و امنیتی برای برقرار کردن آرامش در کشور، خاطر نشان کرد: مصرانه خواهان حل مشکل مردم هستیم و از دستگاهای امنیتی، انتظامی و دستگاه قضایی تقاضا داریم با بازداشت شدگان حوادث اخیر که از روی هیجان در اعتراضات شرکت داشتند، با رافت اسلامی برخورد نمایند و اگر کسانی احیانا در بازداشت هستند در صورت صلاحدید نسبت به آزادی آنان مساعدت کنند.
وی با بیان اینکه باید همواره قدردان ملت باشیم، تصریح کرد: لازم است از سرمایه اجتماعی کشور که همانا مردم هستند محافظت کنیم و نشاط را به جامعه بازدگردانیم.
عباسی به خدمات نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: باید منصافانه قضاوت کنیم، کارهای زیادی در حوزه های مختلف عمرانی ، بهداشتی و علمی در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون انجام شده است.
رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: زنجان دارای ظرفیت های زیادی است و مسئولان باید نسبت به توسعه در بخش های مختلف اهتمام بیتشری داشته باشند.

**فعالیت ۴۰ حزب و تشکل سیاسی در استان زنجان
رئیس خانه احزاب استان زنجان از فعالیت ۴۰ حزب و تشکل سیاسی در این استان خبر داد و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته فعالان احزاب و تشکل های سیاسی جلسه های متعددی را با مسئولان اجرایی استان برگزار و مشکلات و مسائل مختلف مردم را منعکس کردند.
وی با بیان اینکه احزاب و تشکل ها مختلف همواره با ارائه برنامه و بسته های پیشنهادی در جلسات با مسئولان حاضر می شوند، افزود: با مساعدت استاندار زنجان ، خانه احزاب استان عضو شورای اداری استان شده و به نوعی این نهاد صنفی در حلقه مشورتی اداری استان قرار گرفته است.
عباسی با دعوت از قشرهای مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: این حضور مردم است که انقلاب اسلامی را بیمه می کند.

** ضرورت بهره گیری از نیروهای جوان در عرصه های مدیریتی
رئیس خانه احزاب استان زنجان به لزوم شایسته سالاری در بکارگیری نیروها اشاره کرد و گفت: برای برطرف کردن ضعف ها باید جوانان کشور را باور کنیم.
وی با بیان اینکه مدیرانی که در سنین بازنشستگی هستند باید عرصه مدیریت را به جوانان بدهند، خاطرنشان کرد: شایسته سالاری باید جای خود را به قوم و خویش گرایی و جناح گرایی بدهد.
این مسئول با بیان اینکه همه دولت ها از جمله دولت مستقر زحمت های زیادی کشیده و می کشند، اظهار کرد: نیروهای خوبی در این دولت وجود دارد منتهی حل مشکلات تلاش های مضاعفی را می طلبد چرا که تنها در این صورت است که می توانیم از چالش رکود اقتصادی و بیکاری عبور کنیم.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2190 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1752120 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر