یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
 |  8/ بهمن/ 1396 - 12:17
  |   نظرات: بدون نظر
84 بازدید بازدید

۱۰ درصد بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد خراسان شمالی مانایی دارند


احمد ریواده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۳۲ هزار نفر از معتادان این استان در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند که انتظار می رود پنج تا ۱۰ درصد از این افراد بهبود یابند.
وی افزود: هم اکنون به نوعی ۵۰ درصد جمعیت معتادان این استان در برنامه درمانی و ترک اعتیاد قرار دارند که در درجه اول این افراد باید پس از درمان مورد حمایت جدی قرار گیرند تا دوباره به اعتیاد روی نیاورند.
به گزارش ایرنا ۱۳۸ مرکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی فعالیت دارد.
وی بر ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته نیز تاکید کرد و گفت: در این راستا نیز کارفرمایانی که بهبود یافته ها را در طرح های اشتغال بکار گیری کنند مورد حمایت قرار می گیرند که تاکنون در این رابطه ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم.
وی بر همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد در راستای مبارزه با مواد مخدر و کمک به بهبود یافتگان تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۸۰ درصد اعتبارات این شورا به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در اختیار سمن ها قرار می گیرد تا راه کار های علمی و مطابق با شرایط بومی ارائه دهند .
وی اظهار کرد: هم اکنون مهم ترین اولویت این شورا راهبر اجتماعی است تا بتوانیم در این راستا قدم ها خوبی برداریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۷٫۸ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ این استان که شامل ۷۰ هزار نفر است، معتاد هستند.
ریواده افزود: طبق شیوع شناسی بیشترین علت استفاده از مواد مخدر لذت جویی از آن و همچنین تاثیر خانواده بوده است.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از معتادان یکی از علت های اصلی استفاده از مواد مخدر را نشاط اجتماعی بیان کرده اند گفت: متاسفانه این امر نیز نیاز به بررسی دارد زیرا که لذت جویی و نشاط اجتماعی نیز متفاوت است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در آیین های شادی و مراسم های عزاداری نیز از مواد مخدر استفاده می شود که این امر بسیار نگران کننده است.
ریواده با بیان اینکه طبق قانون معتاد بیمار نیست بلکه مجرم است افزود: متاسفانه روزانه چهار تا ۶ نفر ورودی به زندان داریم که به نوعی با مواد مخدر درگیر هستند.
وی افزود: هم اکنون به نوعی ۴۰ تا ۵۰ درصد از زندانیان این استان از محل مواد مخدر هستند.
خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف ۱۲ استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10874 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2012479 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر