چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۱
 |  6/ بهمن/ 1396 - 10:39
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

۲۶ طرح پیشگیری از اعتیاد توسط سمن ها در خراسان شمالی اجرا می شود


احمد ریواده جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون سیاست و اولویت این شورا واگذاری طرح های پیشگیری از اعتیاد به سمن ها و تشکل های مردم نهاد است که در سال جاری این طرح ها را به تصویب رسانده ایم.
وی بر واگذاری طرح ها به تشکل های مردمی تاکید کرد و افزود: زمانی که کارها به مردم واگذار شود در اجرا نیز موفق تر عمل خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۵۶ سمن و سازمان مردم نهاد در این استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در زمینه های پیشگیری، درمان، صیانت و کاهش آسیب به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۴۰ سازمان مربوط به حوزه پیشگیری، ۱۲ مرکز اقامتی در حوزه درمان، سه مورد در زمینه کاهش آسیب و یک مورد نیز درحوزه صیانت اجتماعی فعالیت دارد.
وی بر مشارکت و فعالیت سازمان های مردم نهاد در این استان تاکید کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف تخصص دارند.
وی بر توانمندسازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هم تاکید کرد و گفت: در این راستا باید با علم و دانش و دقیق پیش بروند و برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهند.
ریواده با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات سال جاری در حوزه پیگشیری و فرهنگی هزینه خواهد شد افزود: از تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله فعالان حوزه رسانه، هنرمندان و سایر می خواهیم تا اگر طرح هایی در خصوص پیشگیری و فرهنگ سازی دارند به این شورا ارائه دهند.
وی با بیان اینکه این سازمان ها در حوزه پیشگیری بسیار اثربخش هستند افزود: هم اکنون راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی است که در این زمینه باید از ظرفیت و پتانسیل اقشار مختلف جامعه به خصوص تشکل های مردمی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بیشتر سازمان های مردم نهاد نیروی های متخصص و با تجربه هستند افزود: بیشتر افراد تحصیل کرده با رشته های مرتبط هستند که ظرفیت و پتانسیل خوبی برای استفاده از تجربیات آنان است.
ریواده اظهار کرد: هم اکنون در حوزه تخصصی زنان و خانواده نیاز به همکاری بیشتر با سازمان های مردم هستیم که در این راستا از فعالان اجتماعی می خواهیم در این خصوص همکاری و مشارکت داشته باشند.
وی بر شبکه سازی و لینک سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف این شورا ایجاد شبکه سازی است تا از ظرفیت تمامی سازمان های مردم نهاد استفاده مطلوب داشته باشیم و از توانمندی آنان در زمینه های مختلف استفاده کنیم.
وی بر بالا بردن کیفیت خدمات سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد و افزود: برون سپاری و تنوع سمن ها نیز از دیگر اهداف شورای است که در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر هستیم.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد شکل اقتصادی ندارند اما در زمینه های مختلف برای اجرای طرح به آنان کمک مالی می شود که هم اکنون طرح هایی در دست بررسی در زمینه های مختلف از جمله محلات و مدارس است.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف ۱۲ استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.
۷٫۸ درصد از جمعیت ۱۵ تا ۶۴ این استان که شامل ۷۰ هزار نفر است، معتاد هستند.
خراسان شمالی ۸۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15717 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1838335 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر