پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳
 |  6/ بهمن/ 1396 - 1:57
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

دومای روسیه توافقنامه استرداد مجرمین با ایران را تایید کرد


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی پالامنتساکای گازتا ارگان رسمی پارلمان روسیه، نمایندگان مجلس به اتفاق آرا توافقنامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه را تایید کردند.
این توافقنامه روز هشتم فروردین ماه ۹۶ (۲۸ ماه مارس ۲۰۱۷ ) در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه امضا شده بود.
پایگاه اینترنتی روزنامه پارلامنتسکایا گازتا درباره تایید توافقنامه استرداد مجرمین بین ایران و روسیه در دوما نوشت: این سند را ماکسیم تراونیکوف معاون وزیر دادگستری روسیه ارائه کرد.
در گزارش رسانه روسی به نقل از سند الحاقی به دوما برای تایید این توافقنامه گفته شد: توافقنامه استرداد مجرمین ایران و روسیه با هدف توسعه زمینه های حقوقی همکاری های ایران و روسیه در عرصه تحویل مجرمین و زندانیان در روز ۲۸ ماه مارس امضا شد.
در سند خاطرنشان شد: تایید این توافقنامه به دفاع از حقوق و منافع قانونی شهروندان روس کمک می کند.
در توافقنامه استرداد مجرمین ایران و روسیه آمده است: محکومین به زندان در قلمرو دو کشور می توانند به کشور دیگر برای ادامه مجازات، تحویل شوند.
مطابق قوانین روسیه، اسناد اعم از طرح ها و لوایح و توافقنامه ها پس از تایید در دومای روسیه، شورای فدراسیون و در نهایت امضای رئیس جمهوری اعتبار اجرایی پیدا می کنند.
شبد**اروپام*۳۹۱*۱۳۴۶*۱۳۷۹
رحمت الله خدادادی** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2938 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1841342 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر