دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵
 |  6/ بهمن/ 1396 - 3:55
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

انتشارنام وتصویرقضات متخلف/احزاب دینی،سپر بلایای نظام/بررسی بقایای موشک‌های شلیک شده به عربستان


در گزیده اخبار سیاسی ۵و۶ بهمن بخوانید؛

انتشارنام وتصویرقضات متخلف/احزاب دینی،سپر بلایای نظام/بررسی بقایای موشک‌های شلیک شده به عربستان

تحلیل رهبر انقلاب از چرایی عذرخواهی برخی تسخیر کنندگان لانه جاسوسی از آمریکا، انتشار«مرد بحران‌ها» به‌زودی، دیدار اعضای حزب موتلفه با آیت‌الله جوادی آملی، هفتمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران، پیشنهاد ظریف برای ایجاد یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس، بررسی بقایای موشک‌های شلیک شده به عربستان توسط نمایندگان شورای امنیت، انتشار نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها، بررسی اعتراضات مردمی اخیر در جلسه هیئت رئیسه خبرگان با کمیسون‌های این مجلس و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، پنجم و ششم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب اسلامی در بیست و ششم دی‌ماه ۱۳۹۶ در دیدار خانواده شهید ییلاقی بیاناتی داشتند که بخشی از آن برای اولین بار منتشر شده است. ایشان در این دیدار به بیان تحلیلی از اینکه ، چرا برخی از جوانان تسخیرکننده لانه جاسوسی، بعداً از آمریکا عذرخواهی کردند؟ پرداختند.

همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای درس خارج روز دوشنبه مورخ دوم بهمن‌ماه، خاطرنشان کردند: حالا که علما و روحانیّت، به یک موقعیّتی در عالم سیاست دست پیدا کرده‌اند، نباید آن‌چه را تاریخچه‌ ما و سنّت کهن ما است از دست بدهیم.

محسن هاشمی‌در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در شیراز با یادآوری اینکه قبلا کتاب صبر و پیروزی مربوط به خاطرات قبل از سال ۷۴ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده است، گفت: کتاب جدید با عنوان «مرد بحران‌ها» به‌زودی منتشر می‌شود.

آیت‌الله احمد خاتمیخطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه ما با فضای مجازی مخالف نیستیم گفت: مردم برای حفظ دین و اخلاق بچه‌های‌شان و امنیت کشورشان فضای مجازی سالم می‌خواهند.

همچنین سیدحمید روحانی رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی پیش از خطبه ها با بیان اینکه همه مشکلات کشور زیر سر لیبرال‌ها و سازش‌کاران است، گفت: راه علاج مشکلات کشور این است که لیبرال‌ها و سازش‌کاران را از مراکز نفوذ و قدرت کنار بزنیم.

محمد نبی حبیبی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با آیت‌الله جوادی آملی یکی از لوازم تحقق جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی را توسعه و تعمیق تحزب اسلامی در کشور دانست و اظهار کرد: احزاب دینی می‌توانند سپر بلایای نظام باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی نوه امام (ره) در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به پدیده ریزگردها در خوزستان نوشت: مشکلات جامعه با «توییت‌کردن» و مصاحبه‌های بی‌حاصل بعضی مسئولان حل نمی‌شود.

هفتمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران  انقلاب اسلامی با حضور حبیبی دبیرکل موتلفه و حجت الاسلام رحیمیان رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دیروز(پنج شنبه) برگزار شد.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:شایعه‌پراکنان ترس و اغتشاش در جامعه عضو حزب شیطان‌اند

نماینده مردم چناران در مجلس:طبقه‌ای از اشراف انقلاب مستضعفان را مصادره کردند

حداد عادل: غرب اصل نظام را هدف گرفته است

***

اسحاق آل حبیب، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در بحث عمومی شورای امنیت درباره غرب آسیا و فلسطین، تلاش‌های اخیر نظام سلطه برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نمونه‌ای از این سیاست ها برشمرد و محکوم کرد. وی همچمنین خاطر نشان کرد: ایران هراسی، برای رژیم صهیونیستی و آمریکا به جنون روحی تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در روزنامه ینی شفق، ترکیه پیشنهادی  برای ایجاد یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج فارسمطرح کرد. محمد جواد ظریف همچنین در توییتی در صفحه شخصی خود در واکنش به اظهارات اخیر مقامات سعودی و عربستانی در اجلاس داووس نوشت:  آمریکا و عربستان نمی‌توانند واقعیات را تغییر دهند.

درهمین ارتباط حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست جهانی داووس در رابطه با اختلافات میان ایران و آمریکا و تاثیرات آن بر عراق، اظهار کرد: تنش میان ایران و آمریکا، عراق و منطقه را آزار می‌دهد.

شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در دیدار با حسن عباس، سفیر لبنان در تهران در مقر مجلس اعلای لبنان این ماموریت را به وی تبریک گفت و افزود: ایران بزرگ‌ترین حامی لبنان است.

یک دیپلمات عمانی نیز گفت که وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با پادشاه عمان درباره چگونگی حفظ توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرده و از وی خواسته است تا برای اصلاح این توافق با ایران میانجیگری کند.

در پی ادعای آمریکا علیه ایران بقایای موشک‌های شلیک شده به عربستان توسط نمایندگان شورای امنیت بررسی می شود. دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار است برای بررسی باقی‌مانده موشک‌هایی که ادعا می‌شود ایران در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است، به واشنگتن سفر کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستانهای مراکز استان سراسر کشور گفت: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، ‌آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

در سومین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با اعضای کمیسیون‌های این مجلس، مسائل مهم مربوط به مجلس خبرگان رهبری و نیز حوادث و اعتراضات مردمی اخیر مورد تحلیل و ارزیابی اعضاء قرار گرفت.

در این جلسه آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در مورد اقتصاد، گرفتاری های مان کم نیست. یکی مسائل بانکی است که بانک‌ها خود منشاء فساد شده اند. خیلی ها پیش از این نسبت به این موضوع هشدار دادند، اما گوش ندادند و مجبور شدند برخی از این بانک‌های قلابی را تعطیل کنند و پول مردم را هم تمام و کمال ندادند و در آن مانده‌اند. وی در بخش دیگری همچنین تاکید کرد: فضای مجازی بلای جان ما شده است.

همچنین در ارتباط با اعتراضات اخیر مردمی شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی با بیان این‌که «ما تقاضای بازدید از بازداشتگاه‌ها را ارائه کرده‌ایم» اظهار کرد: هنوز منتظر پاسخ به تقاضای بازدید از بازداشتگاه‌ها هستیم.

علی شمخانی نیز در گفت‌وگو با شبکه العالم پیرامون اعتراضات اخیر در محیط داخلی ایران گفت:در ۴۰ سال استقرارجمهوری اسلامی شرایط اضطراری اعلام نکردیم، اما در فرانسه پس از ترقه بازی گروه های تکفیری مورد حمایت برخی از کشورهای منطقه شرایط اضطراری اعلام شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5269 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2030473 بازدید

افراد آنلاین: 6 نفر