شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
 |  5/ بهمن/ 1396 - 10:56
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

نیروی انتظامی بدون اغماض مانع فعالیت موسسات مالی غیرمجاز شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مظفری در این نامه که روز پنجشنبه منتشر شد، با اشاره به اهمیت امنیت روانی جامعه تصریح کرده است: فعالیت کلیه موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه بدون مجوز نیز باید متوقف شود.
وی به هشدارهای مکرر و چندین باره دادستانی زنجان مبنی بر لزوم دریافت مجوز فعالیت موسسه های مالی از بانک مرکزی اشاره کرده و نوشته است: به عنوان مرجع قضایی از یک و نیم سال گذشته هشدارهای لازم به این موسسات مالی و اعتباری، صندوق های قرض الحسنه داده شده است.
در ادامه نامه به متن تذکرها اشاره شده و آمده است: در این هشدارها به لزوم اقدام سریع این موسسات و صندوق ها و تعیین تکلیف سریع فعالیت خود به صراحت اشاره و به آنها اطلاع داده شده که امکان افتتاح حساب جدید تا زمان دریافت مجوز نخواهند داشت.
دادستان عمومی و انقلاب زنجان به طولانی شدن روند دریافت مجوز این موسسات تاکنون اشاره و خاطرنشان کرده است: در این فرصت اگر موسسه ای، اراده ای برای فعالیت قانونی داشت، تاکنون مجوز قانونی را دریافت می کرد.
در ادامه آمده است: با شرایط توصیف شده، هیچ توجیهی برای فعالیت غیرقانونی وجود ندارد و در راستای پیشگیری از وقوع جرم، بروز مشکلات اجتماعی، مالی و هزینه کردن از بیت المال برای حل کردن این مسائل، نیروی انتظامی بدون هیچ اغماضی، با جدیت و قاطعیت مانع فعالیت و افتتاح حساب جدید برای مردم شوید.
حجت الاسلام مظفری در این متن تاکید کرده است: این موسسات با برنامه ریزی نیروی انتظامی، فقط حق بازپس دادن سپرده گذاری های مردم را خواهند داشت و حق هیچ گونه فعالیت دیگر و دریافت وجه را ندارند، در صورت تخطی از این دستور، مطابق قانون با آنها برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در ماه‌ها و سال های گذشته بارها در مورد فعالیت موسسات مالی غیرمجاز هشدار داده بود، اما با این حال موسسات مالی و اعتباری غیرمجازی در کشور مشغول فعالیت بوده و هستند، که باعث ایجاد بحران مالی و خسران سپرده گذاران در سطح استان های کشور شده اند.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9879 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1994150 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر