شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
 |  5/ بهمن/ 1396 - 3:43
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

نام قضات متخلف منتشر می شود/فعال شدن شعب رسیدگی به جرایم فضای مجازی


به گزارش ایرنا از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی روز پنجشنبه در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان های مراکز استان ها افزود: برخی از وجود فساد سیستماتیک در کشور سخن می‌گویند اما ما به هیچ عنوان این موضوع را قبول نداریم.
وی گفت: فساد در کشور سیستماتیک نیست. برخی در مقام تفسیر می‌گویند مقصود ما از فساد سیستماتیک این است که سیستم رسیدگی کننده به مفاسد یعنی دستگاه قضایی دچار فساد است. این سخن هم مجمل و مبهم است.
وی ادامه داد: ممکن است که در گوشه‌ای از دستگاه عظیم قضایی، همانند هر مجموعه دیگری تخلفی رخ دهد اما این به معنای غلبه فساد بر کل سیستم قضایی کشور نیست. چگونه می‌توان این تعداد پر شمار قاضی سالم و مدیر پر تلاش را که در جهت خدمت به مردم گام برمی‌دارند به فساد متهم کرد؟

*باید در برخورد با فساد یک مسیر اعتدالی را طی کنیم
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه در طول سالهای گذشته دستگاه قضایی کارنامه قابل قبولی در زمینه مقابله با فساد داشته است، برخی نمونه‌های برخورد با مفاسد را بی سابقه توصیف کرد و افزود: باید در برخورد با فساد یک مسیر اعتدالی را طی کنیم. اطلاع رسانی مفاسد اقتصادی پیش از رسیدگی قضایی از دو حال خارج نیست؛ یا جنبه سیاسی دارد یا ناشی از اشتباه است.
آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر لزوم مراقبت دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از پدید آمدن فساد، خاطرنشان کرد: نمی‌توان اجازه داد که مفاسد و سوءاستفاده‌های بزرگ در دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد و بعد بگوییم دستگاه قضایی باید رسیدگی کند. زمانی هم که دستگاه قضایی به مفاسد ورود پیدا می کند باز هم برخی اتهام سیاسی‌کاری می‌زنند.
ادامه دارد…
دریافت خبر: افشین شاعری** ناشر: مریم برزآبادی
اجتمام ۳۰۶۳ ** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5588 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1989859 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر