دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۲
سرویس: مقالات
 |  5/ بهمن/ 1396 - 7:47
  |   نظرات: بدون نظر
83 بازدید بازدید

معاون استاندار کردستان: احزاب سیاسی تجلی حضور مردم در عرصه های مختلف را فراهم کنند


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین خوش اقبال عصر چهارشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی فعال در کردستان با اشاره به فلسفه وجودی احزاب در نظام سیاسی کشور اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، نهادها و قوای حاکم بر اساس انتخاب آزاد مردم تشکیل می شوند و به تعداد سال های حیاتش انتخابات آزاد و سراسری برگزار کرده است.
وی افزود: ساختار سیاسی انقلاب اسلامی تقریبا پارلمانی است به همین خاطر باید شاهد تاسیس احزاب و تشکل های سیاسی پایدار و حرفه ای باشیم.
خوش اقبال تاکید کرد: در پرتو خیزش عظیم مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) بود که ملت ایران از خود باوری، عزت، بیداری اسلامی، شور و نشاط و بلوغ سیاسی برخوردار شدند.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: احزاب در قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای تعریف مشخصی هستند که در واقع فعالیت قانونی آنها را تسهیل کنند.
وی گفت: قانون اساسی را میثاق ملی ایرانیان است که هیچگونه مانعی را برای تشکیل احزاب به وجود نمی آورد و در واقع راه را برای تشکیل حزب ها هموار کرده است.
وی اضافه کرد: تجمیع و جمع آوری مطالبات قانونی مردم و انعکاس آن ها نظام، تربیت شهروندان برای شرکت در مدیریت های عمومی و ملی، تاثیرگذاری مؤثر بر فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری، ایجاد تعادل و ثبات سیاسی از کارکردهای احزاب در نظام جمهوری اسلامی است.
به گفته وی، از دیگر کارکردهای احزاب می توان به شفاف کردن عرصه سیاست و تقویت نظارت عمومی بر عملکرد دولت و پاسخگو کردن مسئولان، بالا بردن ضریب صحت تصمیم گیری های سیاسی و سیاست گذاری های راهبردی اشاره کرد.
** راه اندازی بااشگاه احزاب کردستان ضروری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه هر حزب و جریان سیاسی مرامنامه و اساسنامه دارد و حول محور اقتصاد، سیاست، اجتماع، فرهنگ و هنر دارای ساختار ایدئولوژیکی محکمی است، افزود: تمامی نمایندگان احزاب با استفاده از فرهنگی بومی کردستان، ایدیولوژی های موجود در محورهای مختلف را نوسازی و در اختیار جامعه قرار دهند.
خوش اقبال یادآور شد: راه اندازی باشگاه احزاب کردستان ضروری است تا احزاب مختلف سیاسی بتوانند نگرش های خود را در این باشگاه در اختیار دید مردم و شهروندان قرار دهند.
وی اظهار کرد: احزاب سیاسی پویا می توانند جامعه را به حرکت در آورند و احزابی که نتوانند ایدئولوژی خودشان را در جامعه گسترش دهند محکوم به نابودی هستند.
خوش اقبال با تاکید بر اینکه در سطح جامعه باید گفتمان محوری را جایگزین خشونت محوری کرد، گفت: گفتمان بین احزاب و جریانات سیاسی تنها راه برون رفت از تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی است.
معاون استاندار کردستان به مجموعه مشکلات مردم کردستان نیز اشاره کرد و گفت: همه باید با ترجیح منافع کشور بر منافع فردی در جهت حل مشکلات برآورده کردن انتظارات مردم گام برداریم.
خوش اقبال اضافه کرد: با وجود اینکه کارهای زیادی صورت گرفته اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم و در این راه همه احزاب و جریان ها باید کمک کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: این استان دارای مردمانی فهیم، نجیب و فرهیخته بوده که همواره خود در مقابل هویت و تبار خویش، مسئول دانسته و در راه آن مجاهدت ها به خرج داده اند.
خوش اقبال یادآور شد: تاریخ درخشان سرزمین همیشه جاوید ایران اسلامی گواهی می دهد که مردم کردستان از اصیل ترین قوم ایرانی است که در حفظ و پاسداری از سرزمین مادری خود همواره جانفشانی کرده و در مقابل مهاجمان ایستادگی کرده اند و حس وطن گرایی کُردها همواره تمامی دسیسه ‌های دشمن را در این خطه خنثی کرده است.
وی با بیان اینکه افتخار می کنم در منطقه کردنشین کردستان توفیق خدمت دارم، گفت: اصیل ترین قوم ایرانی کُردها هستند و اگر اقوام دیگر در ایران مستأجر باشند کردها میزبان اند و اصیل ترین قوم ایرانی اند که در طول تاریخ، محافظ ایران بوده و از خاک خود پاسداری کرده اند.
استان کردستان دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت در شمالغرب کشور واقع است.
دریافت و تنظیم : حسن حسین زاده **انتشار: سلیمانی
۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9357 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2034561 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر