پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵
 |  5/ بهمن/ 1396 - 9:47
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

خلاء های قانونی در خصوص شوراها باید بررسی و رفع شود


کیانوش جهانبخش عصر پنجشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه کتاب هرمزگان و رسانه های دیجیتال در گفت وگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: خلاء قانونی شوراها را در انجام وظایفشان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم و برطرف سازی معضل های شهری با مشکل مواجه می کند و از همین رو باید قوانین این حوزه مورد بازبینی و خلاء های موجود رفع شود.
وی با بیان اینکه شوراها پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند، افزود: این وظیفه اعضای شوراها است که مشکلات مردم را از طریق تریبون شورا به گوش مسئولان و مدیران دستگاه ه های اجرایی برسانند.
جهانبخش شوراها را انتقال دهنده مطالبات و نگرانی های مردم دانست و گفت: مدیران بسیاری از دستگاه های اجرایی از بیان مشکلات مردم از تریبون شورا به شدت گله مند هستند .
جهانبخش تاکید کرد: وظیفه شورا اعلام مشکلات مردم در تمام حوزه ها است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در جریان این مشکلات قرار بگیرند و نسبت به حل آنها اقدام کنند و نه اینکه از اعلام مشکلات از تریبون شورا گله مند و آزرده خاطر باشند.
وی با بیان اینکه طبق قانون دستگاه های خدمات رسان باید ابتدای هر سال برنامه وفعالیت خود را به شوراها اعلام کنند، گفت: وظیفه اعضای شورای است که مشکلات را احصا و آنها را اعلام کند.
عضو شورای شهر بندرعباس در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به بخشنامه جدید وزارت کشور به استانداری ها مبنی بر غیرقانونی بودن برخی از کدهای درآمدی شهرداری ها و عوارضی که شوراها تصویب کرده اند، گفت: به نظر می رسد این بخشنامه حاکی از یک نوع سوء تعبیر است که امیدواریم برطرف شود.
جهانبخش تصریح کرد: در صورت تغییر نیافتن این مساله ما شاهد کاهش درآمد شهرداری و دهیاری ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: شهرداری ها کمک دولتی ندارند و براساس تابع هزینه درآمد عمل می کنند.
این عضو شورای شهر بندرعباس بیان داشت: در صورت کاهش درآمدها، شهرداری ها به سمت درآمدهای غیرمتعارف همچون شهرفروشی و تجاوز به حریم های مختلف پیش خواهند رفت.
جهانبخش گفت: ما امیدواریم در شورای عالی استان ها این مساله مورد بررسی و برطرف شود زیرا که در صورت برطرف نشدن آن شاهد مشکلات بسیاری در حوزه شهرداری ها در سالهای آینده خواهیم بود.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان و چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال از شامگاه یکشنبه اول بهمن ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس واقع در سه راه جهانبار فعالیت خود را آغاز کرده است.
۷۱۹۸/۶۰۴۸
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6181 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1844585 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر