دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
 |  4/ بهمن/ 1396 - 12:26
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

پلاک گذاری ۳هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در خراسان شمالی


محمد جواد تشکری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از سه سال گذشته اظهار کرد: هم اکنون فاز سوم این طرح در حال اجرا است که ماشین آلات کشاورزی با عمر زیر ۲۵ سال پلاک گذاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده شامل تراکتور، کمباین، دروگر و انواع ادوات خودگران هستند گفت: ۱۲ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی در استان خراسان شمالی مشمول اجرای این طرح است که ۹ هزار دستگاه ماشین آلات دیگر باید پلاک گذاری شود.
تشکری مجری این طرح را راهور عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی تشکیل پرونده داده و کشاورزان را برای اجرای این طرح راهنمایی می کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه بیمه یکساله برای هر دستگاه ماشین آلات کشاورزی ۱۰ میلیون ریال هزینه دارد استقبال کشاورزان از این طرح کم است.
تشکری افزود: هدف اصلی این طرح شناسنامه دارکردن تراکتورها و کمباین های واجد شرایط و فعال در بخش کشاورزی با اهداف انتظامی، ایمنی و تولیدی کشاورزی است که ایجاد مکانیزم کنترل در تردد، ساماندهی نقل و انتقال، نظارت و پایش ماشین آلات، آمار گیری دقیق ماشین آلات موجود در بخش، تامین سوخت از دیگر اهداف و مزایای این طرح است.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
۷۱۸۶/ ۶۰۴۲ خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2006 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1807705 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر