دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
 |  4/ بهمن/ 1396 - 2:42
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

نگرانی رییس دادگستری گلستان از صدور بی حساب مجوز سلاح شکاری


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا هادی هاشمیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان با موضوع افزایش مجوزهای سلاح شکاری در استان، اظهار کرد: بازنگری در قواعد و چارچوب های صدور مجوز برای حمل، نگهداری و استفاده سلاح شکاری ضروری است.
وی با بیان اینکه دادگستری گلستان در زمینه صدور آرای جایگزین حبس در کشور پیشتاز است، گفت: اما در برخورد قانونی با افرادی که با استفاده از سلاح شکاری اعم از دارای مجوز یا بدون مجوز اقدام به ضرب و جرح و قتل می کنند، اغماضی در کار نیست.
هاشمیان؛ اجرایی شدن قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد را هم یادآور شد و افزود: قانون برای حمل غیرمجاز هرگونه سلاح سرد و گرم ۶ ماه حبس بدون جایگزین درنظر گرفته است.

**
همچنین براساس اعلام دادگستری به ایرنا ،معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گلستان گفت: با راه اندازی شبکه فیبر نوری در ۱۰ منطقه استان سرعت پاسخگویی به مراجعین محاکم بیشتر می شود.
حجت الاسلام سید محسن رسولی اظهار کرد: فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن در دادگستری های استان الکترونیکی می شود که اتصال به شبکه فیبرنوری سرعت این فرآیند و پاسخگویی به مردم را افزایش می دهد و از معطلی مراجعان در محاکم به علت قطع و وصل شدن شبکه جلوگیری می کند.
وی افزود: محاکم تجدید نظر در گنبدکاووس ، مینودشت ، کلاله ، آزادشهر ، کردکوی ، بندرگز ، بندرترکمن ، آق قلا و گمیشان به شبکه فیبر نوری متصل شده اند.
به گفته رسولی؛ رامیان ، خان ببین ، علی آبادکتول ، دادگاه انقلاب گنبدکاووس ، مراوه تپه ، گالیکش و ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب گرگان هم تا پایان امسال به شبکه فیبرنوری متصل می شوند.
وی از حذف ثبت دستی پرونده در شورای حل اختلاف شهرهای آق قلا ، مینودشت ، گالیکش و کردکوی هم خبر داد و گفت: از این پس ثبت و فرآیند رسیدگی پرونده در شعب این شوراها سیستمی انجام می شود.
رسولی با بیان اینکه پیش از این در گرگان و گنبدکاووس سیستم ثبت الکترونیکی راه اندازی شده است، افزود: سیستم ثبت الکترونیک پرونده های قضایی ( cms)شوراهای حل اختلاف دیگر شهرهای استان نیز به تدریج در حال انجام است.
سیستم ثبت الکترونیک پرونده ها ( cms) امکان نظارت مسئولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده ها را ممکن کرده و از بلاتکلیف ماندن پرونده ها درمحاکم جلوگیری می کند.
۱۶۴۸
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1384 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1807083 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر