شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷
سرویس: مقالات
 |  4/ بهمن/ 1396 - 8:13
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه


اخبار داخلی
*********
**قزوین-نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: تنوع افکار در جامعه را باید بپذیریم چون امکان ندارد ۸۵ میلیون جمعیت به یک شکل فکر کنند.

**مسکو-سفیر ایران در بلاروس در دیدار با وزیر دفاع این کشور، از آمادگی ایران برای توسعه روابط با بلاروس خبر داد.

**اسلام آباد-اعضای هیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان غربی در دیدار با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان پاکستانی بازنگری پاکستان را در تعرفه های صادراتی کالا به این کشور خواستار شدند.

**کرج -کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز به دلیل قرارگرفتن کیفیت هوا در وضعیت هشدار به ویژه در کلانشهر کرج مرکز استان، کلیه مدارس استان به جز طالقان را در نوبت صبح و بعدازظهر چهارشنبه تعطیل کرد.

**تهران-تفاهمنامه ای بین جشنواره تئاتر فجر ایران و جشنواره اوریپید آتن بسته شد که در آیین امضای آن نماینده یونان گفت: تئاتر یونان متاثر از غرب است اما نمایش در ایران اصیل فرهنگ خود بوده و کپی نیست.

**چابهار-معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: وقوع آلودگی نفتی در محدوده دریایی بنادر چابهار و کنارک در جنوب این استان صحت ندارد.

**تهران-نقشه راه توسعه همکاری های ایران و جمهوری بلاروس با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و «ویتالی میخایلوویچ ووک» وزیر صنایع جمهوری بلاروس در محل سازمان توسعه تجارت به امضا رسید.

**تهران-وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای هشت سند و همکاری بین ایران و بلاروس در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور خبر داد.

**تهران-رئیس فدراسیون فوتبال از نمایندگان مجلس درخواست کرد تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در پوشش دیگری انجام دهند چراکه به گفته او امکان تعلیق فوتبال ایران درصورت تحقیق و تفحص وجود دارد.

**تهران-معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: ضریب فزاینده اقتصاد ایران از ۴٫۷۲۱ سال ۹۱ به ۷٫۲۴۵ رسیده که ۵۸ درصد آن مدیون کاهش میل نقدینه خواهی ناشی از پیشرفت های بانکداری الکترونیک است.

**تهران-سیاوش زراعتی مدیرعامل بانک صادرات ایران از مدیرعاملی این بانک استعفا کرد تا پنجمین تغییر در مدیریت بانک ها در دولت دوازدهم رقم بخورد.
اخبار خارجی
*********
**تهران-هزاران نفر در شهرهای مختلف سوئیس علیه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به این کشور برای حضور در مجمع جهانی اقتصاد تظاهرات کردند.

**نیویورک-سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از گزارش های مربوط به عملیات جنگی ترکیه در شهر عفرین سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار مراقبت از جان غیرنظامیان شد.

**وین-استفاده ارتش ترکیه از تانک های 'لئوپارد' آلمانی درعملیات نظامی درشمال سوریه خشم سیاستمداران مخالف دولت آلمان را برانگیخت و برخی مخالفان دولت خواستار توقف فوری صادرات تسلیحات به ترکیه و لغو یک قرارداد جدید برای تقویت این تانک ها شدند.

**نیویورک-نماینده هلند در سازمان ملل استفاده از سلاح شیمیایی را در سوریه پذیرفتنی ندانست و گفت:عاملان استفاده از سلاح شیمیایی باید پاسخگو باشند.

**تهران -مرکز روسی هماهنگی آشتی در سوریه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ هزار آواره سوری به منازلشان بازگشتند.

**تهران-شاگردان «پپ گواردیولا» در تیم فوتبال منچسترسیتی با برتری مقابل بریستول به فینال جام اتحادیه باشگاه های انگلیس رسیدند.

**دمشق-یگان هایی از گروه تروریستی ارتش آزاد موردحمایت ترکیه از مناطقی در اطراف شهر اعزاز در سوریه عقب نشینی کردند.

**تهران-سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: سال ۲۰۱۸ میلادی، سال پیشرفت در زمینه های مختلف نظامی است.

**تهران -ائتلاف بین المللی ضدداعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که درحملاتی به داعش در سوریه حدود ۱۵۰ نفر از اعضای این گروه تروریستی کشته شدند.

**تهران-نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بحرین در دور جدید بازداشت شهروندان این کشور دستکم ۳۵ نفر از جمله شیخ «عدنان سیدهاشم» روحانی برجسته بحرینی را دستگیر کردند.

**تهران-«رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا مدعی شد که روسیه مسئول حمله شیمیایی روز گذشته در غوطه شرقی در سوریه است.

**لندن -بوریس جانسون وزیرخارجه انگلیس در آستانه سفرش به پاریس برای شرکت در نشست بررسی تحولات سوریه تصریح کرد که بحران سوریه و یمن راه‌حل نظامی ندارد.

**تهران -تارنمای 'فارن پالیسی' نوشت: در شرایطی که برنامه راهبردی وزارت دفاع دولت 'دونالد ترامپ' در افکارعمومی آمریکا مورد تمسخر قرار می گیرد، فکر مالیات دهندگان آمریکایی بیش از هرچیز معطوف به بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری این وزارتخانه است.

**ایرنا -جوانان فلسطینی در اعتراض به سفر «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، در ورودی شمالی شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن با نظامیان صهیونیستی درگیر شدند.

**بغداد-ابومهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) نسبت به احتمال بازگشت حزب بعث به قدرت هشدار داد.

**دمشق-نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) اعلام کردند که ۵۳ نیروی رژیم ترکیه و وابسته به آن که به مناطق تحت کنترل کردها در این کشور تجاوز کرده بودند، کشته شدند.
شبک**۱۳۹۲**تنظیم و انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6958 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1991229 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر