شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴
 |  4/ بهمن/ 1396 - 9:26
  |   نظرات: بدون نظر
37 بازدید بازدید

دفترهای خدمات الکترونیک قضایی در بیشتر شهرستان های هرمزگان راه اندازی می شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری شامگاه سه شنبه در آئین بهره برداری از چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی هرمزگان که در شهرستان بندرلنگه انجام شد، اظهار داشت: این دفتر، نخستین دفتر خدمات قضایی الکترونیک بندرلنگه است.
وی افزود: افزایش کارآمدی، بالا رفتن سرعت و دقت، جمع آوری اطلاعات پرونده ها،کاهش مراجعه مردم به دستگاه های قضایی و بررسی وضعیت دادخواست های قضایی به صورت آنلاین از جمله هدف های راه اندازی این دفترها است.
اکبری با بیان اهمیت رضایتمندی مردم از قوه قضائیه تاکید کرد: با راه ‌اندازی این دفترها از مراجعه حضوری به دادگستری جلوگیری شده و ضمن حفظ کرامت مراجعه کنندگان ارائه خدمات نیز سرعت می گیرد.
وی ابلاغ را یکی از مهم ترین اصول دادرسی عنوان کرد و گفت: امروزه با افتتاح این دفاتر و با استفاده از فناوری جدید، سامانه ثنا امر ابلاغ را دقیق و سریع انجام می‌دهد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن روند ابلاغ ها، علاوه بر صرفه جویی در وقت، در کاهش هزینه ها نیز تاثیر بسزایی داشته و کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی ها و ارائه خدمات به مردم است.
اکبری اظهار کرد: در حال حاضر ۵۸ درصد از ابلاغیه ‌ها در سطح استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که امیدواریم تا پایان امسال به ۸۰ و در سال آینده به ۹۰ درصد برسد.
شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۸/۷۴۰۸
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16802 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1766732 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر