شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷
 |  4/ بهمن/ 1396 - 12:13
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

حوادث رانندگی در ۹ ماه گذشته جان ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن را در ایران گرفت


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی ،در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۲۶ مرد و ۲هزار و ۷۷۷ زن در حوادث رانندگی جان باختند که بیشترین آن با ۸ هزار و ۵۴۰ فوتی مربوط به جاده های برون شهری و پس از آن با ۳ هزار و ۳۹۸ مربوط به مسیرهای درون شهری، ۸۴۰ فوتی در جاده های روستایی و ۲۵ تن نیز در مسیرهایی نامعلوم است.
آمار تلفات حوادث رانندگی در ۹ ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۵)با آمار تلفات ۱۲ هزار و ۷۴۸ تن، افزایش چهار دهم درصدی داشته است.
بر اساس این گزارش در این مدت استان های فارس با یکهزار و ۱۷۳، تهران با ۹۵۲ و خراسان رضوی با ۹۳۳ بیشترین و استان های ایلام با ۱۱۰، اردبیل با ۱۳۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۵ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند.

**کاهش دو دهم درصدی مصدومان
در ۹ ماهه امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند کاهش دو دهم درصدی داشت.
در این مدت ۲۶۳ هزار و ۳۱۵ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۱۸۸ هزار و ۶۱۳ تن از آنان مرد و ۷۴ هزار و ۷۰۲ تن زن بودند.

**رشد ۹ درصدی تلفات تصادفات در آذر ماه
در ادامه این گزارش آمده است ،در آذرماه سالجاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد۹ درصدی مواجه بود. در این مدت یکهزار و ۲۴۲ تن درحوادث رانندکی جان باختند. این آمار در مقایسه با آذر ماه سال گذشته که آمار تلفات یکهزار و ۱۳۹ تن بود، ۹ درصد افزایش یافته است.
از کل تلفات آذر ماه ۹۶۱ تن مرد و ۲۸۱ تن زن بودند. آمار مصدومان حوادث رانندگی آذر ماه نیز ۲۵ هزار و ۹۰۳ تن بود که در مقایسه با آذر سال قبل ۱٫۸ درصد کاهش یافت.
اجتمام **۲۱۸۱**۱۴۱۸
تنظیم :ناهید حاجی خانی ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14375 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1764305 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر