یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
 |  4/ بهمن/ 1396 - 2:06
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

تعیین‌تکلیف حداقل ۴۰ درصد پرونده‌های مسن محاکم تا پایان امسال


رییس کل دادگستری استان گلستان عنوان کرد

تعیین‌تکلیف حداقل ۴۰ درصد پرونده‌های مسن محاکم تا پایان امسال

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تا پایان امسال دست کم ۴۰ درصد پرونده‌های مسن محاکم تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش ایسنا، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان گرگان بار دیگر با تاکید بر این که تعیین تکلیف پرونده های مسن اولویت دادگستری استان است، گفت: بر اساس برنامه اجرایی باید تا پایان امسال ۴۰ درصد پرونده‌هایی که دو سال یا بیشتر از دو سال از ورودشان به محاکم استان می‌گذرد و هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های مسن فرایند رسیدگی‌ها را کوتاه‌تر می‌کند، افزود: قضات ما باید در چارچوب شرع و قانون در کنار کیفیت آرا، سرعت رسیدگی‌ها را بیشتر کنند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان را دیگر اولویت تغییرناپذیر قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی ظرفیت های خوب و کاربردی برای قضات به منظور صدور آرای جایگزین حبس پیش بینی شده است.

هاشمیان افزود: پیشگیری از وقوع جرم، تکریم ارباب رجوع و افزایش سازش در پرونده ها از دیگر برنامه های دادگستری است که باید روسا، دادستان ها و کارکنان قضایی و اداری استان مد نظر قرار دهند.

هاشمیان به رئیس جدید دادگستری شهرستان گرگان هم توصیه کرد که برای موفقیت در کارها و پیشبرد اهداف قوه قضاییه، رفتار مناسب و دوستانه با مردم و همکاران را سرلوحه خود قرار دهند.

وی افزود: امسال پرونده‌های مسن در شهرستان گرگان ۱۷ درصد کاهش داشت که امیدواریم با تلاش جهادی همکاران این رقم به عدد پیش بینی شده در برنامه اجرایی یعنی ۴۰ درصد برسد.

هاشمیان گفت: ساماندهی واحد اجرای احکام مدنی شهرستان گرگان به عنوان مرکز استان نیز باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان گلستان در پایان این مراسم حکم رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان را که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده به یوسف مومنی کشتلی ابلاغ کرد.

عزات الله حمزه نژاد قادی که پیش از این به مدت حدود ۷ سال ریاست دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان را بر عهده داشت به سمت سرپرست معاونت منابع انسانی دادگستری کل استان منصوب شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12911 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014516 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر