دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰
 |  4/ بهمن/ 1396 - 2:29
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز:دادگستری به شبهات دادگاه چهارمطالبه گر پاسخ دهد


در این بیانیه که چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: اضلاع مثلث این پرونده، هر چند از لحاظ سهم، متساوی الاضلاع نیستند از یک سو امام جمعه شیراز، از یک سو ۴ جوان دغدغه مند مطالبه گر و از سوی دیگر دادستانی شیراز به عنوان مدعی العموم بوده اند.
بیانیه افزوده است: پس از طرح پرسش هایی از محضر امام جمعه محترم شیراز توسط این افراد درراستای شفاف سازی هزینه های صورت گرفته، در مرحله تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری و در حالی که دفتر امام جمعه شیراز طی نامه ای به ریاست دادگاه مربوط اعلام می دارد هیچ گونه شکایتی از این جوانان ندارد نتیجه دادرسی منتج به صدور رأی ۹۱ روز حبس (تعلیق به مدت دوسال) می گردد.
این تشکل ها نوشتند: با وجود اعلام دوباره عدم شکایت دفتر امام جمعه شیراز از این چهار جوان منتسب به عدالتخواهی شاهد آنیم که هجمه ها علیه ایشان(امام جمعه)نه تنها کمتر نشد، بلکه تشدید هم گردید و در این باب دیگر نه مسئله نقد مطرح می باشد و نه پرسشگری و باید مراقبت نمود که مرز بین نقاد منصف را با تخریب کننده غرض ورز خوب بشناسیم و در مواضع خود دچار اشتباه تحلیلی نشویم.
بسیج دانشجویی نوشت:مدعی العموم تهیه کننده کیفرخواست بوده و دادگاه در راستای شکایت مدعی العموم پرونده را بررسی کرده است. بدیهی است با این فرض مدعی العموم جهت اعاده حیثیت از جایگاه حقوقی امام جمعه به پرونده ورود کرده و پرونده را باز نگه داشته است.حال سوال این جاست که چرا علیرغم اظهار صریح امام جمعه به عدم صدور شکواییه علیه این چهار نفر دادستانی اقدام به مختومه نمودن پرونده نکرده است؟
این بیانیه افزوده است: آیا موارد دیگری در پرونده بوده است که باعث مفتوح ماندن پرونده شده است؟ آیا علاوه بر نامه منتشر شده از دفتر امام جمعه نامه دیگری توسط این دفتر در راستای رسیدگی به پرونده صادر شده است که رسانه ای نشده است؟ آیا با روند طی شده توسط مدعی العموم حیثیتی به امام جمعه مسترد گشته یا با اتخاذ این گونه تصمیمات بیشتر به جایگاه و وجهه عمومی آیت الله ایمانی خدشه وارد شده است؟
بسیج دانشجویی نوشت: به صورت صریح و به عنوان یک مطالبه جدی از دادستان و مسئولین ذیربط می خواهد تا با انتشار کیفرخواست پرونده جرم ارتکابی جوانان پرسشگر شیرازی را مشخصاً برای همگان روشن سازند تا همان گونه که مدعی العموم در این پرونده ورود کرده اند اذهان عمومی نیز لااقل از علت محاکمه شدن این افراد مطلع گردد.
این تشکل نوشت: این که در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی جوانانی با دغدغه عدل و عدالت از نای فریاد برآورده اند و تظلم خواهی به راه انداخته اند تا داد مردم را از برخی مسئولین فاسد، جاه طلب، تنبل و بعضاً بی عرضه بستانند، خود دستاوردی از هزاران دستاورد انقلاب اسلامی و به زعم بسیاری مهم ترین آن هاست. فریاد عدالت خواهی از حلق هر آزاده خواهی خارج شود مقدس است و باید با گوش جان شنیده شود.
۹ بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز نوشت: امّا هیچ نیک نهادی در کشاکش تلاش برای تحقق عدالت، بستر عدالت را از بین نمی برد. هیچ عدالت خواه زیرک و با هوشی در راه رسیدن به اهدافش با دشمنان عدالت مشترک المنافع نمی شود. باید دقت داشت آن هایی که جهت تضعیف ارکان اصلی نظام اسلامی دست به تخریب شخصیت های اصلی و تاثیرگذار کشور می زنند نیز با استخدام لغات و شعارهای اینچنینی سعی در همراه کردن قاطبه مردم دارند.
ان بیانیه افزود: به عنوان یک توصیه دلسوزانه به همه داعیه داران به حق عدالت خواهی، باید عرضه داشت که از تقابل با رکن اصلی تحقق عدالت در حکومت اسلامی یعنی قوه قضاییه پرهیز شود.این بدین معنا نیست که انتقاد از این قوه باید از دستورکار خارج شود بلکه باید در اذهان عمومی تفاوت میان عملکرد انتقادی جوان مومن انقلابی و عملکرد تخریبی اپوزوسیون در تخطئه قوه قضاییه شفاف سازی شود.
نام این تشکل ها در پای بیانیه است:‌بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بسیحج دانشجویی دانشگاه باهنر شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز، بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی شیراز، مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی شیراز.
دادگاه در رایی که ۱۶ دی ۹۶ صادرکرد سلمان کدیور دبیر اسبق جنبش عدالتخواه، حسین شهبازی‌زاده دبیر اسبق جنبش عدالتخواه، هادی مسعودی عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه و مصطفی پورخسروانی دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه را محکوم به ۹۱ روز حبس تعلیقی به مدت ۲ سال کرد. یعنی تا مدت ۲ سال این رای تعلیق می شود مگر اینکه جرم جدیدی رخ دهد.
دادگاه همچنین این چهارنفر را به مدت ۵ سال از عضویت در احزاب، انجمن‌های و اتحادیه‌های دانشجویی، فعالیت در رسانه‌ها و مطبوعات و عضویت در گروه‌های اجتماعی ممنوع کرد.
تنظیم و انتشار: غلامرضا مالک زاده
۱۸۷۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16430 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1803819 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر