شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰
سرویس: مقالات
 |  3/ بهمن/ 1396 - 10:07
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

نایب رئیس شورای شهر تهران: تنوع افکار را باید بپذیریم


به گزارش ایرنا سید ابراهیم امینی شامگاه سه شنبه در نشست اصلاح طلبان استان قزوین افزود: انتخابات شوراهای روستاها و شهرها موجب می شود که مردم دموکراسی را به معنای واقعی لمس کنند و مطالبات خود را از انتخاب شدگان تقاضا کنند.
وی اضافه کرد: شورا نماد واقعی دموکراسی درهر کشور است و دموکراسی و حق حاکیمت مرم بر سرنوشت خود را نمی توان تنها محدود به ریاست جمهوری و انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید قدر استعدادهای کشور که به سمت کشورهای دیگر سرازیر می شوند را دانست، چون ما می توانیم با تکیه بر نیروهای توانمند در رشته های مختلف، کشوررا آباد کنیم ونباید با دید جنسیتی ، قومی، مذهبی و نگر ش سیاسی بخش کثیری را از گردونه خدمت خارج کنیم.
وی اضافه کرد: ما نخبگان و استعدادها را کشف و شکوفا کرده ایم و آن را در اختیار کشورهای جهان قرار می دهیم هرچند امروزه جهان دهکده جهانی شده و هر پیشرفتی که صورت می گیرد یک خدمت به تمام جهان است.
وی گفت: احساس ناامیدی شهروندان و اقشار مختلف جامعه از اصلاح طلبان در اداره کشور و عدم پایبندی آنها به برنامه ها و وعده های داده شده به شهروندان زنگ خطر جدی را به صدا در آورده است.
وی ادامه داد: فلاسفه غرب ازانتخابات را به عنوان یک قرارداد اجتماعی یاد می کنند و وقتی کاندیدی انتخاباتی می شود و برنامه هایی را اعلام می کند، به برنامه ها وفادار نباشد نقض عهد کرده و با جمع کثیری از مردم طرف است.
امینی افزود:رای در همه جای جهان به حزب داده می شود نه به شخص و خود حزب کاندیدهای خود را مشخص کرده است .
وی اظهار کرد: به کسانی که با تلاش اصلاح طلبان و رای مردم مسئولیت هایی را برعهده گرفتند باید متذکر شد که اگر جامعه نسبت به جریان های درون حاکمیت سلب اعتماد کند آن گاه آمال و آرزوهای خود را درافرادی خارج از نظام سیاسی جست و جو خواهد کرد.
این عضو شورای شهر تهران افزود:اصحاب رسانه در مطبوعات و فضای مجازی باید این مورد همواره متذکر شوند و مسئولان نیز همواره باید اگر اشکالی در تیم و طرح های خود دارند، آن را رفع کنند.
وی افزود:مردم در دوران مختلف اعتماد خود را به اصلاح طلبان نشان دادند و این مهم حداقل در انتخاب روحانی و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها کاملا نمود یافت.
وی ادامه داد:در گذشته از سال ۷۶ و انتخابات مجلس ششم نیز وزن اجتماعی اصلاح طلبان در میان مردم مشخص شده بود.
امینی افزود:اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر دوم که به دلیل حواشی شورای شهر اول در تهران و از میان رفتن انگیزه مردم برای حضور در پای صندوق ها وایجاد انشقاق بین اصلاح طلبان با ارائه لیست های مختلف ،ایجاد شد اولین ضربه را خوردند.
وی افزود:به دلیل لیست های متعدد و عدم حضور حداکثری شهروندان لیست اصولگرایان با یک آراء بسیار پائین حدود ۳۰ هزار رای در تهران رای آورد در حالیکه در دوره پنجم تمامی منتخبین بیش از یک میلیون رای داشتند.
عضو هیات رییسه مجلس ششم افزود:در دوره ریاست جمهوری نهم و دهم هزینه مادی و معنوی برای کشور به بار آمد و در انتخابات مجلس هفتم به دلیل رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان فرصت از دست رفت و اگر کاندیداهای اصلاح طلبان تایید می شدند، وضع فرق می کرد.
وی افزود:در انتخابات ۸۴ نیز که احمدی نژاد رای آورد اگر آرای هاشمی، کروبی، معین و مهرعلیزاده با هم جمع می شد همان رای خاتمی می شد اما به دلیل تفرقه اصلاح طلبان با کاندیداهای متفرق و سایر حواشی پیش آمده ریاست جمهوری را تا سال ۹۲ از دست دادیم.
وی ادامه داد:اعتراضات را باید جدی بگیریم و باید پاسخگو باشیم و اگر ایرادی در جایی وجود دارد باید آن را رفع کنیم.

**شورای شهر قزوین باید اقدامات مناسبی انجام دهد
عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این نشست گفت: در شورای شهر قزوین نیروهای خوب و جوانی وارد شده اند و باید قدرخود را که جوان هستند و اکثریت شورا را داشته و شهردار نیز با آنها همراه است را دانسته و کارهای خوبی را در قزوین انجام دهند.
محمد علیخانی ادامه داد: قزوین می تواند کارهای بزرگی را با این شوراها انجام دهد و طرح های خوبی همانند قطار سبک شهری که مطالعات نیز دارد در قزوین اتفاق بیفتد تا مردم قزوین شاهد اتفاقات خوبی در زمینه حمل و نقل باشند.
وی ادامه داد: قزوین نیز کم کم در خیابان ها دچار مشکل ترافیک و آلودگی هوا می شود و زودتر باید از وسایل حمل ونقل انبوه بر مانند قطار سبک بهره ببرد.
وی افزود:مشکلات زیادی در شوراها وجود دارد و از جمله وامی که توسط شهرداری قزوین در دوره گذشته گرفته شد و اکنون باید هم سود وام را بپردازند و اصل وام نیز سرجای خود بوده و کنتورمی اندازد.
وی افزود: همین مشکل در شهرداری تهران نیز با ۱۹ میلیارد تومان وام دریافت شده که ۱۴ میلیارد آن متعلق به بانک شهر است وجود دارد و مجموعا شهرداری تهران با ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۴۰ هزار میلیارد پروژه ناتمام در کل به اندازه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عقب افتادگی دارد.
وی افزود:از شانس اصلاح طلبان است که در زمان به قدرت رسیدن آنها تراکم نیرو، بدهکاری و تحریم ها ایجاد شده و تا رفع این مشکلات، باید قدرت را تحویل دهیم .
وی افزود: در شورای شهر تهران خوشبختانه انسجام خوبی حاکم است و ۲۱ عضو شورا در تصمیمات کلان و منافع کشور و مردم انصافا با هم تصمیم گیری می کنند.
وی افزود: گاهی انتقاداتی از ما و شهردار تهران دررسانه ها منتشرمی شود و مردم از ما انتظار دارند که حقیقت با آنها رو راست درمیان گذاشته شود.

****اتحاد سران اصلاح طلب استان مثال زدنی است
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان قزوین نیز گفت:ما اصلاح طلب هستیم اما اصلاحات دست ما نیست آن چنانکه ۱۰۰ سال قبل فرمان مشروطیت دست مشروطه خواهان نبود.
سید ناصر قوامی افزود: فرمان اصلاحات دست کس دیگری است و قانون اساسی راهکار آن را مشخص کرده است.
وی ادامه داد: امروز ۸۰ درصد مردم طالب اصلاحات در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، روابط بین الملل، قانونگذاری و نظیر آن هستند و کسانی که می گویند به اصلاحات نیاز نیست اشتباه می کنند و اگر اصلاحات نیاز نبود که شاه می ماند.
وی افزود: امروزه کسانی از اوضاع استان اطلاع ندارند، می گویند اصلاح طلبان استان اختلاف دارند درحالیکه اگر ما منسجم نبودیم چگونه می توانستیم سه نفر را راهی مجلس شورای اسلامی کنیم.
وی افزود:در میان ۳۷۰ نفر افراد تحصیل کرده داوطلب برای شورا ۶ نفر اصلاح طلب را راهی پارلمان شهری کردیم که نشان دهنده انسجام واتحاد ماست.
وی ادامه داد:دوستی سران اصلاحات در استان بسیار قوی است و کسانی که ازخارج استان آمده اند باید حواس خود را جمع کنند.
وی افزود: فراکسیون اعضای شورای شهر که سرمایه اصلاح طلبان هستند باید کاملا متحد باشند و با دوری از اختلاف و با پاک دستی در اجرای امور اقدام کنند.
وی افزود: باید از شهردارقزوین یک برنامه میان مدت و درازمدت درخواست شود، چون شهردار قزوین در دیداری تاکید کرد که شهرداری باید روزانه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان پول ربا به دلیل وام گرفتن از یک بانک پرداخت کند.
۶۱۰۱*۶۰۱۲خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10777 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1995048 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر