شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳
 |  3/ بهمن/ 1396 - 10:44
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

بیشترین هجمه در حوزه حقوق عمومی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌شود


معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه:

بیشترین هجمه در حوزه حقوق عمومی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌شود

معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه گفت: بیشترین هجمه در بحث حقوق عمومی به حوزه اراضی و منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدجوادحشمتی در نشست خبری که صبح امروز در محل دادستانی کل کشور برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و تسلیت در پی حادثه تلخ سانچی اظهار کرد: با توجه به بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲۲ و ۲۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری به نحوی حقوق عامه تبلور پیدا کرد و این وظیفه بر عهده دادستان کل کشور قرار داده شده است.

وی افزود: تعامل نزدیکی با منابع طبیعی و محیط زیست و … برقرار کردیم و دستورالعملی به دادستان های سراسر کشور دادیم، دادستان‌های ما بالغ بر ۴۰۰ مورد در حوزه حقوق عامه اقدام عملی داشته‌اند.

معاون دادستان کل کشور در حقوق عامه بیان کرد: بالغ بر ۱۷۰ مورد از حقوق عامه احصاء شده که در حوزه‌های منابع طبیعی و محیط زیست، آب و … بوده است. بیشترین هجمه در بحث حقوق عمومی به حوزه اراضی و منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌شود.

حشمتی اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع طبیعی اهمیت فوق العاده‌ای دارد نیاز به زمین و آب و خاک داریم که از عوامل مهم توسعه هستند؛ لذا اقتضاء می‌کند همه امکانات‌مان را جمع کنیم تا از این منابع مراقبت و مواظبت کنیم.

وی یادآور شد: تشکیلات معاونت حقوق عامه از پارسال شکل گرفته است. این معاونت به صورت منسجم تر این موضوعات را رصد می کند. ما دبیرخانه ای در دادستانی کل کشور داریم به عنوان شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که موضوعات را رصد می کند.

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 18316 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1768246 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر