یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
 |  2/ بهمن/ 1396 - 11:43
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده قضایی در لرستان


رییس کل دادگستری خبر داد

مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده قضایی در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان از مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده قضایی در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، جعفر بدری با بیان اینکه در جامعه‌ای که اختلاف و چند دستگی وجود داشته باشد قطعا دستیابی به سعادت و توسعه اجتماعی بسیار سخت خواهد بود، اظهار کرد: وجود اختلافات در مواضع مشترک بزرگترین آسیب اجتماعی است که می‌تواند جامعه را تهدید کند. 

وی با بیان اینکه در آیات و روایات بسیاری بر ایجاد صلح وسازش تاکیدات جدی صورت پذیرفته و این مهم وظیفه‌ای همگانی و فراسازمانی است که همگان باید به آن پایبند باشند، افزود: در احکام اسلام همانگونه که به اقامه نماز، روزه و پرداخت خمس و زکات توجه شده است، باید به فریضه سعادت‌بخش امر به معروف و نهی‌ از منکر و سایر احکام الهی توجه کرد، حتی در روایات داریم که هر گاه دو مسلمان بیش از سه روز با همدیگر قهر باشند از دین خارج شده‌اند.

رییس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: اصلاح بین مردم مصداق بارز فریضه سعادت بخش امر به معروف و نهی از منکر بوده و از واجبات در دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه آمار وارده به محاکم قضایی در سراسر کشور جای نگرانی دارد و نباید در کشوری که بر اساس موازین دین مبین اسلام پایه‌ریزی شده این حجم از پرونده‌های قضایی وجود داشته باشد و باید پژوهش و بررسی شود که ایراد کار کجاست، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جلوی بسیاری از این اختلافات را بگیرد، قطعا پا در میانی خیرخواهانه در مسایل خانوادگی جلوی آمارقابل توجه‌ای از پرونده‌های دادگاه خانواده را خواهد گرفت.

بدری گفت: قطعا امر به معروف و نهی ازمنکر حتی با تذکر زبانی می‌تواند جلوی بسیاری از درگیری‌ها و نزاع‌های دسته جمعی و سایر پرونده‌های قضایی دیگر را بگیرد.

رییس شورای قضایی استان لرستان با اشاره به برگزاری همایش ملّی صبر توسط معاونت فرهنگی دادگستری لرستان تشریح کرد و افزود: افزایش آستانه تحمل و همچنین آموزش‌های حقوقی دو راهکار کارآمد در مواجهه با مسایل امروزی اجتماع است و رسانه‌ها در این زمینه از جایگاه ویژه‌ای در ترویج فرهنگ قانون‌مداری را بر عهده دارند.

بدری بیان کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش، بخشش و رضایت عوامل موثری در همزیستی اجتماعی است که جلوی تکرار بسیاری از جرایم را خواهد گرفت.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در محاکم قضایی راهکاری ارایه شده که در مراحل اولیه تشکیل پرونده‌های قضایی حداقل تا سه ماه از راه صلح وسازش طرفین به توافق برسند، خاطر نشان کرد: در این راستا اداره شوراهای حل اختلاف لرستان عملکرد ارزشمندی را داشته است و مختومه کردن بیش از ۱۹ هزار پرونده توسط ایجاد صلح و سازش که برخی از آنها سالهای سال بود که جان و مال مردم را تهدید می‌کرد خود گویای تلاش پرسنل این بخش از دستگاه قضایی لرستان بوده و امید است که با تلاش خود مردم این رقم در سال‌های آینده نیز افزایش یابد و تنها مردم از راه صلح وسازش بتوانند در کنار هم علاوه بر آسایش و رفاه آرامش را نیز داشته باشند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15037 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2016642 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر