یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
 |  1/ بهمن/ 1396 - 11:40
  |   نظرات: بدون نظر
259 بازدید بازدید

۳۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی با رویکرد تسهیل در خدمت رسانی بهره برداری شد


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه در آیین بهره برداری از دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران افزود: برنامه تاسیس یکهزار و ۶۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور تا پایان سال آینده نهایی شده و هر منطقه شهری که شعبه دستگاه قضایی داشته باشد از این خدمات بهره مند می شود.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: تاسیس ۳۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان مرکزی هدفگذاری شده است که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دلیجان و خمین به بهره برداری رسید.
حجت الاسلام شهریاری افزود: فعالیت این دفاتر در راستای کوچک سازی بدنه سازمانی و واگذاری امور به بخش خصوصی است.
وی اظهار کرد: مدیریت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به افراد با تجربه و بازنشستگان دستگاه قضای سپرده می شود و آنان موظف هستند که از جوانان تحصیل کرده در رشته حقوق و فناوری اطلاعات در رسیدگی به امور مردم استفاده کنند.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این دفاتر با هدف گسترش عدالت اجتماعی و افزایش بهره وری در کار به بخش خصوصی واگذار شده است و مردم با مراجعه به این دفاتر دادخواست خود را تنظیم می کنند و دیگر نیاز به مراجعه دادگاه نیست.
حجت الاسلام شهریاری، جلوگیری از سفرهای غیرضروری درون شهری، گسترش عدالت اجتماعی و تسهیل در امور دادخواهی را از مهمترین اهداف راه اندازی این دفاتر عنوان کرد.
در ادامه این آیین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان خمین نیز با حضور معاون قوه قضائیه بهره برداری شد.
شهرستان دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است.
۶۹۹۱/۳۰۱۷/۶۰۱۳/ خبرنگار: مصطفی مجللی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13205 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014810 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر