جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴
 |  27/ دی/ 1396 - 11:30
  |   نظرات: بدون نظر
43 بازدید بازدید

بیست و نهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال در هرمزگان راه اندازی شد


به گزارش ایرنا، مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان در مراسم آغاز به کار این دفتر گفت: به علت برخی از نارسایی‌ ها در مناطق دورافتاده و روستاها، با وجود ظرفیت‌ها از جمله ایستگاه‌ های کارت هوشمند ملی، اما مراجعه مردم آنگونه که باید محقق نشده است.
فرزاد افشاری نژاد افزود: در این راستا رایزنی‌ با استانداری و نهادهای امدادی ازجمله کمیته امداد آغاز کرده ایم تا بتوانیم آن بخش از مناطقی که مراجعه برای دریافت کارت ملی در آنها، رویه ‌ای کند دارد را اصلاح کنیم.
وی بیان داشت: از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر واجد شرایط در استان، ۷۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تاکنون اقدام کرده‌اند که برای ۶۵۰ هزار نفر از این تعداد کارت صادر شده است.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اظهار کرد: این اداره کل نه تنها با این رویکرد، کیفیت و سرعت و رضایت مردم را در باب دریافت خدمات ثبت احوال افزایش داده، بلکه موفق به ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی نیز شده است.
افشاری نژاد یاد آورشد: سازمان ثبت احوال با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی ‌سازی خدمات قابل واگذاری دولتی، در سال‌های اخیر به سمت واگذاری بخش قابل توجهی از خدمات خود به دفترهای پیشخوان حرکت کرده که علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت، رضایت بیشتر شهروندان را نیز رقم زده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت: بخش قابل توجهی از ظرفیت اشتغال در کشور مربوط به بخش ‌های خرد است که در صورت توجه می ‌تواند تحولی شگرف در حوزه اشتغال و رضایت مندی هرچه بیشتر جامعه را رقم بزند.
محمدعلی سلیمی افزود: درصورت نیاز به حمایت از دفترهای پیشخوان برای توسعه در روستاها و مرکز بخش‌ ها وشهرستان ‌ها، متقاضیان می ‌توانند با شرایط ویژه از تسهیلات مرتبط با اشتغال بهره مند گردند چرا که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه به تقویت حوزه اشتغال خرد دارد.
پرویز سالاری یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز بیان داشت: ثبت احوال استان هرمزگان به خوبی از ظرفیت دفترهای پیشخوان برای خدمات رسانی به مردم بهره‌ گرفته است.
پرویز سالاری اضافه کرد: یکی از اتفاق های خوب و محسوس، کاهش سفرهای درون شهری است که به کاهش ترافیک و حذف هزینه ‌های رفت و آمد و کاهش معضل زیست‌ محیطی کمک می‌کند.
بیست و نهمین دفتر پیشخوان دولت در ضلع جنوبی پارک صفا در مجاور پل رسالت بندرعباس راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات مرتبط با کارت هوشمند ملی و سایر خدمات ثبت احوال به مردم است.
۷۱۹۵/ ۶۰۴۸
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 20805 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1749844 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر