جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
 |  23/ دی/ 1396 - 9:34
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

رفع تصرف ۱۷۵۲ هکتار از زمین های ملی سیستان و بلوچستان


عبدالباسط پاکزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی یکی از مهمترین اهداف دولت است اظهار داشت: ارزش رفع تصرفات انجام شده ۸۳۶ میلیارد ریال است.
وی افزود: همچنین در این مدت ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در سیستان و بلوچستان پر شده است.
وی بیان کرد: هم اینک یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود نیرو قادر نیست تمامی عرصه های منابع طبیعی این استان را تحت حفاظت، گشت و مراقبت قرار دهد بر همین اساس زمین خواران از این خلا موجود استفاده کرده و اقدام به تصرف زمین ها و در نتیجه ساخت و ساز و حفره چاه غیر مجاز می کنند.
وی افزود: هم اینک ۲۸ نفر نیروی یگان حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بر اساس استاندارها باید افزون بر ۳۰۰ نفر باشند.
پاکزاد از افزایش حدود ۲۰۰ درصدی اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: اعتبارات این نهاد از ۲۱۹ میلیارد ریال سال ۹۲ با افزایش حدود۲۰۰ درصدی امسال به ۶۵۴ میلیارد ریال رسیده است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با وسعت ۱۸،۷ میلیون هکتاری به واسطه برخورداری از ۲ ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی، عمانی و واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور دارای تنوع گیاهی قابل ملاحظه ای است.
وی با بیان اینکه ۴۴ درصد پست های نیروی انسانی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بلاتصدی است گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۷۸ نفر در این اداره کل از طریق آزمون جذب شده اند.
به گزارش ایرنا وسعت و تنوع آب و هوایی سیستان و بلوچستان سبب بروز تنوع در پوشش گیاهی و غنای منابع طبیعی تجدید شونده شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۱۱،۵ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
۷۳۱۶**۳۲۱۳ خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11799 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980187 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر