جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
 |  21/ دی/ 1396 - 11:16
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

معاون دادگستری البرز:افرادسودجو زوج ها راتشویق به طلاق گرفتن می کنند


به گزارش ایرنا، مهدی جوهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صیانت از نهاد خانواده و پیشگیری از طلاق از برنامه های اولویتی دستگاه های مختلف کشور است خاطر نشان کرد: با وجود تلاش های نهادهای ذیربط، شاهد وقوع و بروز مشکلات و آسیب هایی هستیم که بنیان خانواده را تهدید و منجر به قطع پیوند زناشویی و طلاق توافقی می شود.
وی اضافه کرد: در آشفته بازار طلاق توافقی، برخی از افراد سودجو تحت عنوان وکیل و یا مؤسسه حقوقی، با انتشار تبلیغات غیر واقع و تحریک کننده با عناوینی چون طلاق در ۲۴ ساعت، طلاق فوری، طلاق بدون نیاز به حضور زوج ها سعی در فریب مردم و بدست آوردن سودهای کلان با استفاده از این ترفندها دارند.
جوهری گفت: این موضوع علاوه بر اینکه می تواند از مصادیق کلاهبرداری به حساب آید، موجب بی اثر شدن تلاش مشاوران و سایر زحمت کشان صیانت از نهاد خانواده می­گردد.
وی ادامه داد: در برخی از این تبلیغات می­بینیم که وعده جدایی زوج ها بدون مراجعه به دادگاه و حتی مراکز مشاوره و در زمان کوتاه داده می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز افزود: این مؤسسات توسط افراد فاقد صلاحیت که عمده آن­ها، اشتغال به دلالی پرونده‌های قضایی دارند ثبت شده و گاهی بدون ثبت شرکت و دریافت مجوزهای لازم فعالیت می کنند.
جوهری گفت: زوج های متقاضی طلاق باید با دقت، صحت تبلیغات شرکت ها و مؤسسات مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند و بدانند که در طلاق‌های توافقی در استان البرز، زوج باید چندین بار به مشاوره‌های تخصصی مراجعه کنند و سپس اگر مرکز مشاوره اعلام کرد که این افراد آمادگی زندگی را ندارند، پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود؛ در نهایت زوجین یا قانع می‌شوند و از طلاق صرف‌نظر می‌کنند یا با نظر مشاور به این نتیجه می‌رسند که طلاق بگیرند.
وی ادامه داد: وظیفه وکلا نیز بسیار حائز اهمیت است و باید نقش خود را بدون توجه به منفعت اقتصادی و با توجه به آثار زیان بار طلاق برای خانواده ها و فرزندان بی پناه آنان؛ همچون سایر نهادها در فراهم نمودن مقدمات ایجاد صلح و سازش و کاهش طلاق به کار گیرند و با بهره گیری از دانش حقوقی، برای صیانت از نهاد خانواده و مشارکت در این عزم ملی سهیم گردند.
۷۴۱۴/۱۵۳۵خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4856 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1733895 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر